שריפת מכלית גז במפרץ חיפה

סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר הוזעקו לוחמי האש מתחנה אזורית חיפה לרחוב קצנשטיין באזור התעשיה "בלובנד" במפרץ חיפה בעקבות דיווח על מיכלית גז העולה באש.
למעלה מעשרה צוותי כיבוי פעלו במקום וכך דיווח מפקד האירוע להב בני זכרייב: "מדובר בחצר המשמשת חניון לילה של מיכליות גפ"מ. מספר מיכליות חנו בסמיכות האחת לשניה וזיהינו בערה עזה מחלקה האחורי של אחת מהן. בנוסף נשמעו שריקות שמשמעותן פריקה דרך השסתומים פועל יוצא של עליית הלחץ במיכלים.
כצעד ראשון הוריתי לצוותים לבצע קירור של מיכלי הגז בעזרת כמויות רבות של מים בכדי למנוע עליית לחץ והתבקעות אפשרית. לאחר מכן כיבינו את הבערה עצמה באמצעות הסלנת קצף כיבוי". כתוצאה מהאירוע ניזוקו שתי מכליות גז ויתר המשאיות שחנו בסמוך פונו במהלכו בכדי למנוע את מעורבותן.
כבר כעת ניתן לאמר כי קדם לשריפה פיצוץ שמורו בדליפת גז. הגז התפשט בחלל הפתוח עד שבעקבות ניצוץ, נדלק באחת והעלה באש את המשאית. נזק נגרם גם למבנה המשמש לאחסנה באותה החצר. במקום שהה אותה העת טכנאי אשר נפגע מכוויות ופונה לקבלת טיפול רפואי טרם הגעת הכוחות.
חוקרי דליקות מטעם רשות הכבאות הגיעו למקום בזמן אמת וממשיכים גם כעת לבחון את הנסיבות אשר הובילו לפיצוץ ולשריפה שבאה בעקבותיו. פיצוץ גז הוא אחד האירועים המורכבים ובעלי פוטנציאל הסיכון הגבוהים איתם מתמודדים לוחמי האש. במקרה זה מדובר בחלל פתוח, בחלל סגור השפעתו חמורה אף יותר.
מכל מקום הודות לנקיטת פעולה מהירה, מקצועי ונחושה של לוחמי האש החיפאיים תחת סכנה מוחשית לפיצוץ נפחי נמנע לפנות בוקר אירוע חמור בהרבה.
צילום דובר כבאות מחוז חוף*

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.