יו"ר אומץ פילצ'ה פלד סבור: "שבח״ים המוצבים ע״ סרסורים בכבישי הצפון , משתלטים על צמתים מרכזיים ומסכנים את התנועה וחיי אדם על הכבישים"

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

תלונות אשר הגיעו למשרדי תנועת אומ״ץ מתושבי המקום, ערבים ויהודים, מצביעות על הפרעות קשות בתנועה ובצמתים עד כדי סיכון חיים ממשי לנוסעים והולכי רגל

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, פנו ביום ד׳ האחרון אל השר לביטחון פנים, עומר בר לב ולמפכ״ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי והתריעו על תופעות חמורות מסכנות חיים בכבישים 85 וכביש 70.

למשרדי תנועת אומ״ץ הגיע זרם מידע מתושבים באזור , ערבים ויהודים, המתארים תופעות חמורות בכביש 85 (מצומת עכו מזרח ועד כרמיאל ומזרחה) ובכביש 70 (מצומת יגור ועד כברי וצפונה) שם מתקיימות הפרעות קשות לתנועה היוצרות מצב בלתי אפשרי בצמתים, עד כדי סיכון חיים ממשי לנוסעים וההולכים בדרך.


כותבים ראשי התנועה בפנייתם: ״ מדובר בחבורות של שבחי"ם- גברים, ילדים ונשים, המוצבים ע"י סרסורים בצמתים של שפרעם ואחיהוד לאורך כביש 70 וכן עכו מזרח, ג'דידה ועד כרמיאל. אותם שבחי"ם יוצרים הפרות סדר בתנועה, נעים בין הרכבים תוך סיכון עצמם ואחרים כשהם מנסים למכור מוצרים או לקבץ נדבות, חוצים גדרות הפרדה ומהווים מטרד וסכנה לנוהגים בכביש. הדבר נעשה כמעט מדי יום ביומו ואותם שבחי"ם אף מזהמים את המקום באשפה, בקבוקי פלסטיק ושברי זכוכיות.״

יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא. צילום יחצ אומץ

עוד מדגישים בכירי אומ״ץ כי מהמידע שהגיע למשרדי התנועה עולה כי הפעילות של השבח"ים המתנהלת, מתוכננת ומתואמת ע"י סרסורים, כולל הצבת תצפיות על הצירים בדרך לצמתים והצבת רכבי מילוט להברחת השבח"ים מהמקום בעת שנראות ניידות משטרה באזור והצירים המובילים לצמתים שצוינו. בשלב זה מגיעה מכונית, אוספת את השבחי"ם ונוסעת במהירות מסכנת חיים על מנת לנסות ולהימלט מן המקום.

על פי עדויות של תושבים ערבים ויהודים מהאזור שהגיעו למשרדי התנועה, נעשו עשרות פניות למשטרת ישראל אך למרבה הצער לא נעשה דבר והתופעה חוזרת על עצמה במלוא עוצמתה מדי יום.

להבנתה של תנועת אומ״ץ התנהגותם הפרועה של השבחי"ם גורמת נזק בלתי נסבל הן לחברה הערבית והן לחברה היהודית באותה המידה, זאת מעבר להשתלטותם של העבריינים במקומות אלה הגוברת ומחמירה מיום ליום.

תנועת אומ"ץ, אשר שמה בראש מאבקיה את השמירה על החוק ודאגה לרווחת התושבים במדינת ישראל , פנתה בדחיפות לשר ולמפכ״ל, להתערב ולבחון את האפשרויות לנטרל תופעה חמורה זו, לאלתר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.