על הכתובה שלנו חתומות כעדות שתי נשים ולכן היא פסולה

עו"ד שרין סולן. צילום: אולגה סולן

הבעל מבקש להכריז עליו כעל רווק ולבטל את הנישואין ומתוקף זאת לבטל את חובתו לתשלום כתובה אם יידרש

הטענה הזו של בעל שמבקש להתגרש מאשתו אחרי שלוש שנים בלבד ומסביר מדוע הוא פטור מתשלום כתובה, עומדת במרכזו של דיון בין בני זוג שבשלב הזה מצוי רק בחדרי חדרים, בין עורכי הדין ושני רבנים ששכר כל אחד מהצדדים, אך טרם הגיע להכרעה בבית הדין הרבני.

בני הזוג כאמור נישאו לפני שלוש שנים אחרי שנתיים של הכרות, אותה עשו בעיקר במזרח שם שהו בכמה מדינות בכמה אזורים. מאז נישאו הבעל למד על בשרו כי אשתו מתירנית מאד באורח החיים שלה והיחס שלה למוסד הנישואין אינו תואם את מה שהוא חונך עליו בבית.

האישה באמצעות עורכת הדין סולן טוענת כי הניסיון של בעלי להפוך אותי למופקרת כי אני לא שומרת שבת, או כי אני הולכת לים בביקיני חושפני, או כי אני רוצה לסיים את לימודי ההנדסה שלי בטרם אביא ילדים לעולם, הוא ניסיון נלוז. הגרוע מכל שהוא טוען כי הכתובה שלנו אינה חוקית כי שתי חברותי חתמו עליה ולא שני גברים.

עו"ד סולן מדגישה כי אם הבעל רוצה להתגרש בגלל שהתאהב כנראה באישה אחרת ואיתה הוא מבלה זמן רב, לא מדובר כאן באירוע מסובך. לזוג דירה קטנה שמכירתה תותיר לבני הזוג כמה מאות אלפי שקלים אחרי כיסוי המשכנתא. באשר לטענה כי שתי נשים אינן כשרות לחתום כעדות על הכתובה ולכן הוא פטור מתשלום כתובה אין לה על מה להסתמך.

הבעל טוען כי התייעץ אם רב ידוע ומוסמך מאד ומקובל בלא מעט קהילות וזה טען בפניו כי הוא לא מכיר פסק הלכה בנושא ולא רואה רב אורתודוקסי בעולם שיאשר עדות נשים בחופה.

עם זאת עו"ד סולן מדגישה כי כבר בתחילת 2013 ברבנות הראשית ובמועצות הדתיות הכריזו כי נשים תוכלנה להעיד על רווקותם של בני הזוג המבקשים להירשם לנישואין. הנוהל עדיין תקף והוא והופץ למועצות הדתיות בחוברת נהלים שנשלחה מהרבנות הראשית לישראל. בני הזוג נשלחו ליישבו סיכסוך כמקובל על פי החוק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.