נוף הגליל חתמה על אמנת CLIMA MED של האיחוד האירופי למען איכות הסביבה

ראש העיר רונן פלוט חתם על האמנה בטקס חגיגי בהשתתפות מובילי התוכנית בישראל, עופר קרן ויונת שוורץ, הפועלים מטעם משרד האנרגיה

נוף הגליל מצטרפת לרשימה מכובדת של ערים ברחבי העולם שחרטו על דגלן את נושא איכות הסביבה ברשימת היעדים כחלק ממדיניות עירונית סדורה. ביום שלישי שעבר התקיים באולם מועצת עיריית נוף הגליל טקס חתימה חגיגי על אמנה שמובילה האיחוד האירופי בנושא שמירה על האקלים ואיכות הסביבה. בטקס השתתפו: ראש העיר רונן פלוט, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה חביב עודה, מנכ"לית העירייה חוה בכר, מנהלת האגף להגנת הסביבה תניא מקרוב ומובילי התוכנית המופעלת בישראל על ידי משרד האנרגיה, עופר קרן ויונת שוורץ.

"נוף הגליל נרתמה בצורה מעוררת השראה. יש כאן ראש עיר שונה שלוקח על עצמו להוביל פרויקטים ירוקים על מנת להעלות את איכות חיי התושבים ולשמור על הסביבה אל מול האיומים העתידיים הנובעים משינויי האקלים", אמרו מובילי התוכנית בטקס החתימה.

תניא מקרוב, מנהלת תחום איכות הסביבה בעירייה הסבירה, אמרה: "מדובר באמנה בינלאומית ששמה לעצמה יעדים מוגדרים להתמודדות עם שינויי האקלים במזרח התיכון. ראש העיר, רונן פלוט, הוא הראשון בארץ שחותם על האמנה וזהו נדבך נוסף במארג שלם של פרויקטים ומיזמים ירוקים שמובילה העירייה בשנים האחרונות בתוכם החלפת תאורת העיר ללד, הפקת אנרגיה ירוקה מפאנלים סולאריים, נטיעת עצי נוי ופרי, שימור וטיפוח הריאות הירוקות במרחב הציבורי, הצבת פחים טמוני קרקע ועוד".

מובילי התוכנית בישראל, יונת שוורץ ועופר קרן, שיבחו את פעילות העירייה בתחום איכות הסביבה וציינו את פועלה של מקרוב בהובלת המיזמים השונים. יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, חבר מועצת העיר חביב עודה, ציין את חשיבות ההירתמות העירונית למאמץ הגלובאלי. "אנו עדים בשנים האחרונות לתופעות קיצוניות בשינויי האקלים שמאיימות על הסדר העולמי ואיכות החיים של כולנו. אם לא נדאג לסביבה שבה אנו חיים ולא נדע לשמור עליה, התוצאות  יהיו הרסניות בטווח השנים הבאות ולא נוכל להחזיר את הגלגל אחורה", אמר עודה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.