מנכ"ל משרד הפנים ייפגש עם ראשי תנועת אומ"ץ על-מנת לקדם פתרון בנושא חיובי הארנונה

יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד. צילום באדיבות אומ"ץ

מנכ"ל משרד הפנים ייפגש עם ראשי תנועת אומ"ץ על-מנת לקדם פתרון בנושא חיובי הארנונה

לכל רשות מקומית קריטריונים משלה לחישוב הארנונה הכאוס פוגע בעיקרון השוויון ובציבור הרחב משרדי הפנים והאוצר התחמקו מטיפול בסוגיה במשך שנים רבות, אולם כעת – בעקבות עתירת אומ"ץ לבג"ץ – יחלו לפעול להסדרת התחום

יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר הוועדה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, ייפגשו עם מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש, לדיון בנושא חוסר האחידות של הקריטריונים לקביעת גובה הארנונה ברחבי הארץ.

פגישת העבודה, שתיערך בחודש הבא בלשכת מנכ"ל משרד הפנים, נקבעה בעקבות עתירה שהגישה תנועת אומ"ץ לבג"ץ. העתירה ביקשה לחייב את שרי הפנים והאוצר, ואיתם הממשלה כולה, לפעול למען יישום רפורמה מקיפה בחיובי הארנונה.

המצב הקיים בעייתי במיוחד: בהחלטה בעתירה קודמת לבג"ץ, לפני מספר שנים, כתב השופט אליקים רובינשטיין כי "הנושא זועק להסדרה מכל טעם אפשרי". עוד קבע השופט העליון לשעבר כי "לא ייתכן חולק כי נושא הרפורמה בארנונה לא טופל כהלכה במערכת הממשלתית" והבהיר ש"הנושא חשוב וחיוני ונוגע לכל ישראלי". גם מבקר המדינה התייחס לנושא בחומרה רבה: "בין הרשויות המקומיות קיימת שונות רבה… ועובדה זו גורמת לחוסר אחידות בהטלת הארנונה ולהיעדר שוויון בין חייבי ארנונה בגין נכסים דומים… משרד מבקר המדינה לא מצא את מערכת הנימוקים, הסיבות וההצדקות ההגיוניות לשיעורי הארנונה המוטלת על-ידי הרשויות המקומיות".

"חוסר המעש של משרדי הממשלה לאורך השנים זועק לשמיים"

בשנת 2006 הקימה הממשלה ועדה לבחינה מדוקדקת של חיובי הארנונה, אולם עד היום ממצאי ועדה זו – ועדת ברזילי – לא הובאו לדיון בממשלה וגם לא נחשפו לציבור. הן מבקר המדינה והן השופט אליקים רובינשטיין מתחו ביקורת נוקבת על כך, וגם פליצ'ה פלד הביע תרעומת: "חוסר המעש של משרדי הממשלה לאורך השנים זועק לשמיים".

גם צוות בין-משרדי שהוקם בשנת 2016 על-מנת לטפל בסוגיית הארנונה, ושאמור היה לספק המלצות בתוך 75 ימים, לא הוביל לשינוי המצופה. למעשה המשיכה ממשלת ישראל להתעלם מהצורך הדחוף, גם לאחר שבדוח מבקר המדינה נקבע במפורש כי "על משרדי האוצר והפנים לבחון מחדש את נושא הטלת הארנונה ושיעוריה".

תנועת אומ"ץ החליטה להיכנס לעובי הקורה, והגישה עתירה נוספת לבג"ץ – עתירה ששמה דגש על החריגה הקיצונית מתחום "הזמן הסביר" לטיפול בסוגיה בעלת אינטרס ציבורי מובהק. לפני הדיון המתוכנן בבית המשפט העליון, הוסכם כי מנכ"ל משרד הפנים ייפגש עם נציגי התנועה על-מנת לגבש מתווה לקיום הרפורמה החיונית ולהפסקת האנדרלמוסיה.

יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד הביע תקווה כי המפגש הצפוי עם מנכ"ל משרד הפנים יניב פתרון לסוגיה הכאובה. פלד גם התחייב כי התנועה תעשה כל שביכולתה לקדם את הפתרון המיוחל לטובת המנהל התקין, הצדק החברתי ואזרחי מדינת ישראל.

____________________

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.