לקראת השלב הבא בפרויקט מובל סער: בכירי עיריית נהריה נפגשו עם תושבי האזור

צילום: עיריית נהריה

במפגש הוצגו לדיירי הרחובות הסמוכים לתוואי המובל הסדרי התנועה הצפויים בזמן העבודות ∙ המפגש נוצל גם לטובת הקשבה לחששות תושבי השכונה ובעלי העסקים בה ∙ "אנחנו בבקרה יומיומית על הפרויקט, נעשה הכל כדי שגם בחורף הבא לא יהיו הצפות", הדגישו בעיריית נהריה

מובל נחל סער הוא הפרויקט המשמעותי ביותר מזה עשרות שנים בנהריה. כמו כל פרויקט ענק, העבודות שמתבצעות בשטח בשיתוף משרד הבינוי והשיכון משפיעות על שגרת החיים של תושבים רבים. על-מנת לצמצם למינימום כל שיבוש אפשרי, ננקטים שורת צעדים נדרשים – ואחד מהם הוא מפגשים שוטפים עם מי שמתגורר באזור. למפגשים אלה שתי מטרות עיקריות: האחת, להתנהל בשקיפות מרבית ולספק לתושבים מידע עדכני, מקיף ואמין, כך שיוכלו להיערך בהתאם; והשנייה, להקשיב למי שחי במקום, להבין מה מדאיג את הנהריינים ולמצוא פתרונות לבעיות שונות שצצות תוך כדי התקדמות הפרויקט.
השבוע נערך מפגש שכזה עם התושבים המתגוררים בסמוך לתוואי העבודות בשלב הבא של המובל – רחובות ההגנה, הפלמ"ח, מסריק, עין התכלת, הגפן, הרקפת, החי״ל, הנורית, הכלנית, התמר ועוד. כמו כן הוזמנו בעלי העסקים במרכז המסחרי הסמוך.

מי שהוביל את האירוע – אליו הגיעו כמה עשרות תושבים – היה מנכ"ל החברה הכלכלית, יניב קריאף. קריאף הקשיב בסבלנות וסיפק הסברים מפורטים וברורים לגבי כל הסוגיות הרלוונטיות. כך למשל לגבי רחוב ההגנה, סיפר קריאף כי משרד השיכון דרש את סגירת הציר לחלוטין – אולם בעקבות התערבותו של ראש העירייה, רונן מרלי, אושרה הפעלת תחבורה ציבורית. בנוסף הוקם מעבר מיוחד שיאפשר להולכי הרגל ובפרט תלמידי בית הספר, לחצות בבטחה את מתחם העבודות. עוד צעד למען רווחת התושבים ובטיחות הילדים הוא העתקת שער הכניסה לביה"ס רמז לרחוב עין התכלת – צעד שבוצע בתיאום עם מנהלת ביה"ס והנהגת ההורים. גם למצוקת החנייה ברחוב הנורית כבר נמצא פתרון בדמות חניון זמני לתקופת העבודות.

קריאף הדגיש גם את הבקרה היומיומית על האופן שבו מתנהל הפרויקט. לדוגמה, לאחר שהתקבלה תלונה של תושבים על נסיעת כלי רכב כבדים בשעות בהן נאסרה נסיעתם מצד אחד הקבלנים, הוא נקרא מיד לשיחת נזיפה שבה התחייב לא לחזור על המעשה. העבודות באזור צפויות להתחיל בעוד כשבועיים, לאחר קבלת כל האישורים. עיריית נהריה תפרסם לציבור באופן בולט את כל הסדרי התנועה החדשים לקראת כניסתם לתוקף.

במפגש נכחו גם מנכ"ל עיריית נהריה, דוד אלחיאני ומהנדס החברה הכלכלית, טל חמי, שלוקחים אף הם חלק נכבד במימוש התוכנית שתשנה את העיר. ״העירייה משקיעה מאמצים רבים בשעות עבודה, תקציבים ורתימת שותפים בהכנות לחורף. מובל סער צפוי לפתור את בעיית ההצפות בשכונות הצפוניות והמזרחיות, ויעניק לתושבים שטחים ירוקים מושקעים. אנחנו מקדישים את כל הזמן הדרוש גם להסרת מכשולים ומניעת מצוקה מיותרת, ומוודאים כי כל יום עבודה ימוצה במלואו על-מנת להשלים את המובל במועד", הדגישו השבוע בעיריית נהריה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.