לאן נעלמו 5 מיליאד ש״ח שהוקצבו למשרד הבריאות עם פרוץ הקורונה

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד תמונה יחסי ציבור

בתנועת אומ״ץ מבקשים לדעת לאן נעלמו 5 מיליאד ש״ח  מתוך 15 המיליארד שהוקצבו
למשרד הבריאות עם פרוץ הקורונה

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, פנו השבוע, יום ב׳ ליועץ המשפטי לממשלה, הד״ר אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק לאן נעלמו 5 מיליארדי השקלים מתוך 15 המיליארדים שהוקצו למשרד הבריאות ע״י משרד האוצר עם פרוץ מגפת הקורונה.  

בבדיקה שערכו ראשי תנועת אומ״ץ  נמצא כי משרד האוצר תקצב את משרד הבריאות ב 15 מיליארד ש״ח מייד עם פרוץ המגפה. מתוך סכום זה, הוקצו 5 מיליארדי שקלים למיגון ומכונות הנשמה, 2.5 מיליארדי שקלים למעבדות ובדיקות, 1.3 מיליארד שקלים לבינוי, 1 מיליארד שקלים לכוח אדם ו-1 מיליארד שקלים לחיסונים ותרופות.

עו״ד יצחק מינא, צילום באדיבות אומץ

ראשי אומ״ץ מפרטים: ״סך כל השימושים שנעשו בהקצבה של 15 מיליארדי השקלים, מגיע לכ-10 מיליארד שקלים ולא ברור לאן הועברו חמשת המיליארדים הנותרים. אם אותם 5 מיליארד הועברו כדי למנוע סגר במדינה, לא ברור מדוע לא נערכה מערכת הבריאות כדי למנוע את הסגר ע"י הערכות מיוחדת בבתי החולים, כגון הכשרת מאות בעלי תפקידים רפואיים הכנות לתגבור מחלקות מיוחדות לטיפול בחולי קורונה ועוד, דבר שבהחלט היה נותן לדרג המחליט אפשרות לדון בעניין הסגר באופן מעמיק יותר ומכאן היה נמנע נזק כבד למשק הישראלי״.

בתנועת אומ״ץ מבקשים לבחון לעומק את הנתונים האלו במטרה לחזק את מערכת בתי החולים והצוות המטפל בחולי הקורונה ובכך לבקר את השימוש שיעשה בחמשת המיליארדים שנותרו.

ראשי אומ״ץ מבקשים מהיועמ״ש להורות על בדיקת הנושא לעומק במיוחד לאור הגל השני ששוטף את המדינה ולבדוק את האפשרות למנוע סגר ארוך או לפחות למנוע את המשכו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.