יותר תדירות, יותר קווים, יותר נקי משרד התחבורה פרסם מכרז חדש להפעלת המטרונית בחיפה צי המטרוניות בקווים יגדל ביותר מ-20%, ויכלול לראשונה בישראל גם 50 מטרוניות חשמליות

 

שדרוג משמעותי לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פרסמה היום (יום שני) מכרז חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית של המטרונית במטרופולין חיפה. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץלשדרוג התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בקווים המופעלים כיום על ידי "דן בצפון", חברת בת של חברת דן.

 

חברת "דן בצפון" מפעילה כיום שלושה קווי מטרוניות מרכזיים, באורך כולל של כ-40 קילומטרים. קווים אלה חוצים את חיפה והקריות ומחברים בין ערי המפרץ לחיפה, דרך תחנות רכבת ישראל ומרכזי התחבורה באזור. בקווים אלה מופעלים כיום כ-100 מטרוניות. 

 

המפעיל שיזכה במכרז להפעלת המטרונית, יגדיל את מספר המטרוניות בקווים אלה ביותר מ-20%, ויפעיל לראשונה בישראל 50 מטרוניות חשמליות, שיאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. המטרוניות החשמליות יהוו כ-40% מצי המטרוניות של הזכיין.

 

המפעיל החדש יתגבר את התדירות בקווים הקיימים של המטרונית ויפעיל שני קווי מטרונית חדשים, ובהם קו המנהרות, המחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל. הקו החדש צפוי להתחיל לפעול בתוך כשנה וחצי. בעוד כשנתיים יופעל קו מטרונית חדש לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה. 

 

בחודשים הקרובים יחלו העבודות על קו המנהרות. הקו יעבור בשד' ההסתדרות, ומשם יתפצל למנהרות הכרמל, דרך הגרנד קניון, ומת"ם, עד למרכזית חוף הכרמל. הקו החדש יאפשר להגדיל את תדירות המטרוניות לאורך ציר ההסתדרות ויעניק קישור מהיר בין הקריות למת"ם.

 

בשלב השני יוארך תוואי המטרונית לעיר נשר. הקו יאפשר חיבור מהיר לחיפה, במסלול מיוחד לתחבורה ציבורית באורך של יותר מ-7 קילומטרים. המטרונית בקו תפעל בתדירות של 7.5 דקות בשעות השיא, ויסעו בקו יותר ממיליון נוסעים בשנה. במסגרת הפרויקט יוקם חניון "חנה וסע" ומסוף תחבורה ציבורית בתחנת הקצה של הקו בצומת יגור, וכן חניונים נוספים לאורך הציר. עלות הפרויקט נאמדת ב-450 מיליון שקלים.

 

השר כץ ציין כי משרדו ממשיך להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה, כמו בשאר חלקי הארץ. לדבריו, הגדלת תדירות המטרונית, הזוכה להצלחה רבה, וקווי המטרונית החדשים המתוכננים להיפתח בתוך כשנתיים, ישפרו משמעותית את החיבור בין ערי מטרופולין חיפה, ויאפשרו לראשונה גם לתושבי נשר ליהנות תחבורה ציבורית זמינה, מהירה ויעילה יותר.



Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.