העברת הדירה שהייתה רשומה על שם נתניהו למדינה – ניצחון מרשים של תנועת אומ"ץ

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

סוף טוב למאבק נחוש של אומ"ץ שתי עתירות שהגישה התנועה השיבו למדינה נכס בשווי עשרות מיליוני שקלים יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ עו"ד יצחק מינא: "הגשת הבג"ץ השני הובילה להחלטה הנחרצת לסיים מידית פרשה ארוכת שנים"

דירת שרד בניו יורק שהייתה רשומה על שמו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, למרות שנרכשה ע"י המדינה על-מנת לשכן בה את השגריר באו"ם, היוותה במשך זמן רב מוקד עניין תקשורתי וציבורי.

מי שלא רק מחתה אלא גם פעלה בנושא הייתה תנועת אומ"ץ. בתחילת שנת 2020 פנו ראשי התנועה פנחס פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא אל שר החוץ באותם ימים, גבי אשכנזי, בדרישה כי ימצא פתרון לבעיה. פלד ומינא ביקשו מאשכנזי לבחון כיצד דירה השייכת למדינת ישראל נרשמה על שמו של נתניהו ב-1986 כששימש שגריר באו"ם, ומדוע במשך למעלה מ-30 שנה לא פעל משרד החוץ כדי להחזיר לרשות המדינה את הנכס ששוויו מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

לאחר שמשרד החוץ לא טיפל בסוגיה, הגישה תנועת אומ"ץ עתירה לבג"ץ. העתירה נדחתה בנימוק טכני, אולם בתנועה לא הרימו ידיים אלא המשיכו להיאבק לטובת האינטרס הציבורי הברור – באמצעות הגשת עתירה נוספת לבית המשפט העליון.

עו"ד יצחק מינא יו"ר הוועדה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ . צילום ה. אורגינל

בעתירה התבקש שר החוץ גבי אשכנזי לנמק מדוע נמנע מרישום הדירה על שם מדינת ישראל, שהרי היא נרכשה ע"י משרד החוץ ב-1986 (אגב, תמורת 99,000$ בלבד, כשכיום שוויו של הנכס הוא כ-12 מיליון דולר). בעקבות העתירה השנייה קבע בג"ץ כי יש לסיים באופן מידי את הפרשה ולפעול להעברת הבעלות מנתניהו למדינה. יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד אף הדגיש כי ראש ההרכב של בית המשפט העליון שדן בעתירה ציין במפורש כי תנועת אומ"ץ תלווה את משרד החוץ ביישום המתווה להשבת הרכוש למדינה.

זהו ניצחון מרשים לאומ"ץ ובפרט לראשי התנועה שייחסו חשיבות רבה לנושא וניהלו מאבק ציבורי ומשפטי נחוש. התנועה מודה לכל הגורמים והארגונים שסייעו לקדם את הפתרון ולהבטיח מנהל תקין.

____________________

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.