בכרמל אומרים די לאלימות

צוותי כרמל בעצרת המחאה צילום – צילום אלי דדון

תחת הכותרת "האחיות החליטו די לאלימות " עמדו בכניסת המרכז הרפואי כרמל עשרות אחים ואחיות, רופאים בכירים, נציגי ההנהלה ואנשי צוות רבים וזעקו נגד האלימות. אהובה טל מנהלת הסיעוד, אירנה ברייב אחות ביחידה לטיפול נמרץ לב ויו"ר וועד העובדים וד"ר שני ברוש סגנית מנהל ביה"ח הרימו קול זעקה וקריאה חד משמעית

" האלימות היא אסון לאומי לכולנו, בכרמל יש אפס סובלנות לאלימות ! ".

לאור ריבוי מקרי האלימות בחודשים האחרונים, ותקיפתם של לא מעט אנשי צוות בין כותלי בתי החולים על ידי מטופלים או בני משפחותיהם, זעקו האחיות והצוותים בכרמל ואמרו בקול רם: לא עוד, חייבים לעצור את האלימות !

יו״ר וועד האחיות והאחים, הנהלת בית החולים, הנהלת אגף הסיעוד, יחד עם אחים ואחיות רופאים ואנשי צוות מכל המחלקות והאגפים, התכנסו לעצרת מחאה שבה הבהירו כי על המדינה לפעול באופן מיידי לשם מיגורה המוחלט של התופעה המסכנת את כל העוסקים במלאכת הסיעוד ובמקצועות אחרים בבית החולים.

אירנה ברייב אחות ביחידה לטיפול נמרץ לב המשמשת גם כיו"ר ועד עובדי ביה"ח אמרה בעצרת , " אנו לא שק אגרוף הגיע הזמן לשים לזה סוף. לא למדנו כצוותי רפואה להילחם, למדנו וחונכנו להציל חיי אדם. הגיע הזמן לצאת בצעקה ליישם ולהגן במידי על האחים והאחיות ושאר הצוותים. המטרה שלנו היא משותפת להקנות מקום בטוח לעובד שיחזור בשלום לביתו ולמשפחתו. בכרמל אנחנו אומרים אפס סובלנות לאלימות ".

ד"ר שני ברוש סגנית מנהל מרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית שהשתתפה בעצרת המחאה אמרה, " חייבים להבטיח סביבה מוגנת ובטוחה לכל העובדים במערכת הבריאות כולה וכמובן בבית החולים כרמל. הצוותים המטפלים, אשר עובדים במסירות אין קץ תחת עומס רב, חשופים לאחרונה לאירועים תדירים של אלימות, הן מילולית והן פיזית.

אלימות המתרחשת במערכת הבריאות הינה השתקפות של האלימות המתרחשת בחברה הישראלית כולה והיא פוגעת בכולנו. ביטחון הוא צורך בסיסי של כל אדם. ואנו נוקטים בכל הצעדים על מנת להבטיח שהעובדים שלנו יחושו בטוחים ומוגנים כדי שיוכלו להמשיך בעבודת הקודש. בבית החולים שלנו יש אפס סבלנות לאלימות ואנו עומדים כאן היום יחד וקוראים מכאן די לאלימות ! ".

מנהלת הסיעוד של כרמל אהובה טל העומדת כחומה בצורה לעזרת האחים והאחיות במלחמה מול האלימות אמרה בעצרת :

" ישנה החמרה ועליה בהיקפי חומרת האלימות בכלל, ובמערכת הבריאות בפרט.

כמנהלת הסיעוד בביה"ח אני אמונה לדאוג שהעובדים יבואו בביטחה ויחזרו לביתם בביטחה

ולכן אין סלחנות לאלימות לא מילולית ולא פיזית.

כל עובד אשר חש שהופנתה כלפיו אלימות, אנחנו פה כדי לתת לו את כל התמיכה שצריך ".

ניר רוגר מנהל הביטחון של כרמל מעדכן כי :

בכל שנה מדווחים למחלקת הביטחון של ביה"ח  כ – 250 אירועי סדר ציבורי נוספים כמו צעקות על הצוות, סירוב להתפנות מביה"ח, סירוב לבידוק ביטחוני ועוד מתוכם כ 40 אירועים של אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות, אשר מחייבים טיפול של מחלקת הביטחון.

עיקר האירועים מתרחשים במלר"ד, במחלקות הפנימיות וכלפי צוות הביטחון.

מחלקת הביטחון של כרמל מפעילה סייר ביטחון בביה"ח שתפקידו מתן מענה ראשוני באירועים אלימות / סדר ציבורי. כמו כן, במלר"ד מוצב מאבטח 24/7 שזה כל תפקידו.

בנוסף, יש לנו מאבטח בביה"ח הישן שנותן מענה לכל אירוע של אלימות משום שמדובר במבנה מרוחק.

" האלימות כלפי צוותים רפואיים הינה תופעה פסולה ומכוערת החייבת להיפסק ", אומר מנהל הביטחון רוגר " מחלקת הביטחון של כרמל יחד עם משטרת חיפה פועלים לעשות את המיטב על מנת לתת לצוותים הרפואיים ובאי ביה"ח את הביטחון לו הם זכאים ".

אחים ואחיות רבים שהיו בעצרת החזיקו שלטים הרימו קול מחאה ואמרו :

" אנו פונים  מכאן גם למטופלים ולבני משפחותיהם – אלימות לא תוביל אתכם לקבלת טיפול רפואי טוב יותר. זאת לא הדרך, זו לא דרכינו .

אנו הבאים למשמרת רוצים להעניק טיפול מקצועי איכותי ובטוח, אנו מבקשים לנהוג בכבוד הדדי ולעצור את האלימות בבתי החולים ובכלל. אנחנו רק רוצים לחזור הביתה בשלום״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.