תכנית "יחידת סגולה" של בית החולים כרמל נחשפה השבוע באירוע חגיגי באודיטוריום ביה"ח

תכנית " יחידת סגולה" של בית החולים כרמל נחשפה השבוע באירוע חגיגי באודיטוריום ביה"ח. יחידת סגולה הינה תכנית ארצית ביוזמת המשרד לשוויון חברתי המופעלת מעתה גם במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית ומטרתה הנגשת זכויותיהם של האזרחים הוותיקים המאושפזים בביה"ח.

יחידות הסגולה נועדו לספק מידע לאזרחים ותיקים המאושפזים בבתי החולים ולמשפחותיהם, על הזכויות להן הם עשויים להיות זכאים לאור מצבם הבריאותי ובעקבות האשפוז. מנהלת השירות הסוציאלי בכרמל הגב' הדס בן שלמה אמרה באירוע החשיפה כי "הנגשת זכויות היא חלק מרכזי בעבודת המחלקה הסוציאלית והיום נורתה יריית הפתיחה. אני רוצה לאחל לכולנו הצלחה גדולה בפרויקט ובזכותו נצליח להגיע ולגעת באוכלוסיות גדולות ורחבות הרבה יותר מאשר עד היום".

 

לאירוע ההשקה החגיגי הגיעו נציגי המשרד לשוויון חברתי, הנהלת ביה"ח, מנהלת וצוות העבודה הסוציאלית בכרמל ועשרות מתנדבים המיועדים להתנדב ולהפעיל את היחידה בכרמל מכל רחבי חיפה והצפון. יחידת הסגולה בכרמל מנוהלת ע"י עובדים סוציאליים מטעם השירות הסוציאלי של ביה"ח ומופעלות באמצעות צוות מתנדבים מקצועי שעבר הכשרה בנושא מיצוי זכויות והטבות לאזרחים ותיקים המאושפזים בבית החולים.

 

מירב דור מי שמרכזת את יחידת הסגולה של כרמל מסבירה כי במסגרת פעילותם, פונים המתנדבים למאושפזים שאותרו מראש במחלקות השונות ומיידעות אותם על זכויותיהם השונות כמו, גמלת סיעוד, טיפול רפואי בבית, זכויות והטבות לניצולי שואה, עובדים זרים ועוד. כמו כן מקשרים המתנדבים בין המאושפז לבין מוקדי מיצוי הזכויות של המשרד לשוויון חברתי. טרם ההתנדבות מתקיימת הכשרה המעניקה למתנדב ביחידה ידע רב בתחום זכויות לאזרח הותיק ובסיומה משתלבים המתנדבים בפעילות ביחידה.

 

"אין ספק שחברה מתקדמת נמדדת בסיוע שהיא מסוגלת להעניק למרכיבים החלשים יותר בתוכה",  אמרה במעמד השקת התוכנית סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל, "המרכז הרפואי כרמל  גאה להשתתף ולקחת חלק  בפרויקט המבורך של  "יחידת סגולה" של המשרד לשוויון חברתי  המתמקד במיצוי זכויות לאזרחים ותיקים ובני משפחותיהם. בביה"ח כרמל על מאות מיטות האשפוז שלו עוברים מאות ואלפי מטופלים ובני משפחות בכל שבוע. השילוב המוצלח של מתנדבי היחידה יחד עם הצוות הסוציאלי המסור של ביה"ח המושיטים יד לאוכלוסיית המטופלים, מאפשרים לנו  להפנות מאמץ מיוחד לאותו כיוון. הנשכרים הם כמובן כלל האזרחים – צעירים או ותיקים, ובני משפחות המטופלים, שלא תמיד מודעות למגוון הזכויות שמגיעות להם".

 

הגב' זהרה כהן מנהלת תחום הבריאות במשרד לשוויון חברתי שהשתתפה באירוע השקת התוכנית בכרמל אמרה : "בשנים האחרונות יחידות סגולה הוא אחד ממיזמי הדגל של המשרד לשוויון חברתי, ומסייע לנו במאמץ החשוב למיצוי זכויות האזרחים הוותיקים. בשנים האחרונות הגענו ליותר מ 320 אלף אזרחיות ואזרחים ותיקים מאושפזים ומיצינו עבורם זכויות בהיקף של למעלה מ 30 מיליון ₪. אני שמחה ומברכת על כך שבית החולים כרמל והמשרד מרימים את הפרויקט ומנגישים אותו לכלל האוכלוסייה".

"יחידות הסגולה ברחבי הארץ זוכות להצלחה והכרה רבה אמרה הדס בן שלמה. אנו מזמינים את כל מי שיכול לבוא ולקחת חלק בפרויקט ייחודי זה. בואו והיו מהראשונים להצטרף ליחידת הסגולה של כרמל".

 

לפרטים והצטרפות ניתן להתקשר לרכזת היחידה בכרמל מירב דור בטלפון 04-8250727 או במייל sgulacr@clalit.org.il

 

בצילומים – צוות יחידת סגולה של כרמל והמשרד

                סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית מברכת – קרדיט צילומים אלי דדון

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.