רוקחת מצילת חיים

מונא סכראן רוקחת אחראית בבית מרקחת של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי

רוקחת כללית איתרה שתרופות שנטלה המטופלת על דעת עצמה מהווה שילוב מסכן חיים ומנעה נזק בלתי הפיך למרכז הנשימה, עד כדי מוות

לטיפולה של מונא סכראן רוקחת אחראית בבית מרקחת של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הגיעה מטופלת שסבלה מכאבי גב חריפים וניכר היה עליה שהיא מתייסרת מאד. היא הגיעה כדי לקבל תרופה להרגעת כאבים שנרשמה לה בבית חולים. אולם, במהלך השיחה עמה הבינה הרוקחת כי היא מרבה ליטול בו זמנית מספר תרופות, כולל תרופה שרכשה באופן פרטי. מיד נדלקו אצל הרוקחת המיומנת נורות אדומות בחשד שמדובר בשילוב מסוכן בין תרופות.   

לאחר בדיקה בספרות המקצועית אושש חששה והסתבר ששילוב של שתי התרופות ביחד מסכן חיים ואף עלול לגרום לדיכוי נשימתי עד מוות.

מעיון נוסף בתיק הרפואי נמצא כי בשל הכאב שלא הגיב היטב לתרופות, נרשמו לה כמעט בכל ביקור תרופות שונות לשיכוך כאבים, אך רוב השילובים שהיא קיבלה היו בעייתיים, בעיקר בשל נטילת תרופה ברכישה פרטית, ללא ידיעת הרופאים.

מונא מיהרה להסביר למטופלת שיש להימנע מנטילת תרופות ללא ייעוץ למרות שברורה לה המצוקה והצורך לההרגיע את הכאב. המטופלת נדהמה מחומרת ההחלטה שלה ליטול תרופות ללא ייעוץ מקצועי והודתה לרוקחת על האזהרה שנתתי לה. היא הבטיחה שמעתה לא תיטול שום כדור נוסף ללא התייעצות עם הצוות הרפואי וכי תפעל לפי תוכנית הטיפול שגובשה בתיאום בין הרופא המטפל והרוקחת, למניעת התוויות נגד מסכנות חיים.

במקביל, פעלה הרוקחת, בייעוץ עם ד"ר אורה פוניה זינגר – רכזת הרוקחות הקלינית במחוז והרופא המטפל לאיתור תרופה שעשויה להקל על המטופלת וסייעה בקבלת אישור מיוחד שנדרש בבתקופה זו מאז החל הטיפול החדש. המטופלת מדווחת על הקלה ניכרת במצבה ומודה לרוקחת העירנית והמקצועית שגם הצילה את חייה וגם שיפרה את איכותם.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.