פנימית כרמל מובילה במומחים ובמתמחים

אירוע הוקרה מיוחד בהשתתפות הנהלת ביה"ח כרמל והנהלת המחלקה הפנימית א' נערך לבוגרי המחלקה בכרמל כש 4 רופאים בוגרי המחלקה סיימו התמחות מוצלחת ברפואה פנימית עוד 3 רופאים סיימו בהצלחה "התמחות על" ומתמחה נוסף התחיל "התמחות על" בנפרולוגיה בביה"ח. ד"ר ראשד שקירי סיים "התמחות על" ברפואת ריאות, ד"ר רונזא נג'אר סיימה "התמחות על" במחלות זיהומיות והיא מצטרפת לצוות היחידה בכרמל גם במלחמה העכשווית מול נגיף הקורונה, ד"ר חוסיין סולימן סיים "התמחות על" בקרדיולוגיה וד"ר יוסף שחאדה מתחיל "התמחות על" במחלקה הנפרולוגית. את מסיימי התמחות העל באו לברך גם מנהלי המחלקות והמכונים בהם הם התמחו בהם פרופ' יוחאי אדיר מנהל מכון הריאות, פרופ' אבינועם שירן מנהל יחידת האקו במחלקה הקרדיולוגית, ד"ר גבי ובר מנהל יחידת המלחמה בזיהומים ד"ר סלים חלבי מנהל המלר"ד וד"ר אלון ענתבי סגן מנהל המחלקה הנפרולוגית. מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג ציין בגאווה את הצלחת מומחי ובוגרי  המחלקה ואמר, " הרפואה הפנימית היא הבסיס לכל מקצועות רפואה והיא מהמחלקות המרכזיות בכל בית חולים. אתם בכירי המחלקה מהווים את דור העתיד במערך הרפואה בישראל בכלל ובכרמל בפרט. בשמי ובשם כל ההנהלה אנו גאים בהצלחתכם ומאחלים לכם המשך התקדמות מוצלחת. אנו כהנהלה כאן לצדכם בתמיכה ועזרה מלאה כדי שתהיו חלק בלתי נפרד מצוות רופאי כרמל המצוינים לטובת כלל המטופלים שלנו".

את ההתמחות ברפואה פנימית סיימו בהצלחה ד"ר עבד אלחלים עבדאלגני ,ד"ר אמין בטחיש, ד"ר אברהים נעום וד"ר פרנסיס גנדור.   

ד"ר סמיר קאסם מנהל המחלקה הפנימית א' חתן השמחה האחראי על כל המתמחים ומסיימי התמחות העל, ברך את הבוגרים והודה להם על המקצועיות והאנושיות שהפגינו לאורך כל הדרך.

ד"ר קאסם הודה גם לקולגות שלו מנהלי המחלקות הפנימיות ד"ר אירנה ברגמן וד"ר שי כהן על שיתוף הפעולה והתמיכה. והודה במילים חמות לצוות הסיעוד במחלקה בניהולה של מנהלת היעוד אינה לוין על העבודה המשותפת והתמיכה בהצלחת הרופאים.

אחד המתמחים המוכשרים במחלקה שסיים את ההתמחות הוא ד"ר פרנסיס גנדור בן 32 גדל בכפר ראמה שבגליל וסיים את לימודי הרפואה שלו במינכן גרמניה. " היום הראשון שלי כסטז'ר בכרמל התחיל בפנימית א' וכבר במפגש הראשון עם ד״ר קאסם וצוות פנימית א' התרשמתי מאנשים עם שליחות ומיד בחרתי להיות חלק מהשליחות ומהגישה החיובית והאנושית של המחלקה הדוגלת  בהשמת המטופל במרכז ולפעול לטובת האדם כאדם לאדם", מספר ד"ר פרנסיס. "בביה"ח כרמל בכלל ובמיוחד בפנימית א' מרגישים בבית, המתמחים לצידי הם לא רק קולגות אלא גם חברים טובים וזכיתי לעבוד לצדם וללמוד לבחינות עם חלק מהם". 

את אירוע ההוקרה כבדו בנוכחותם גם סגני המנהל בית החולים ד"ר שני ברוש וד"ר בני רביב, מנהלת הסיעוד אהובה טל ומפקחת הסיעוד של הפנימיות בהנהלת הסיעוד האחות מיתי אשכנזי.

במהלך הטקס הוזמן כל מתמחה שעבר בהצלחה את מבחני השלב וקיבל שי אישי ולחיצת יד חמה מהנהלת בית החולים וממנהל המחלקה ד"ר סמיר קאסם.

בסיכום הטקס הוסיף עוד ד"ר פרנסיס ואמר כי " ההכנה האישית לבחינות ההתמחות כללה שעות לימוד ארוכות וימי עבודה ארוכים במיוחד, כאשר הצלחתי לשלב לימודים עם מחקר במעבדה לאימונותרפיה בהנהלתה של ד״ר מיקי רהט במסגרת תוכנית ״ פסגה – מתמחה חוקר״. הנוכחות של הנהלת המרכז הרפואי בטקס אכן מרגשת ומביעה תמיכה והוקרה במאמצים שלנו ובמחויבות למתמחי המרכז הרפואי. 

בכרמל אומרים דיי לכאב

"אחד מכל שישה אמריקאים מכור לתרופות נגד כאב, וכיום קשה יותר לטפל בהתמכרות לאופיואידים מאשר לטפל במחלת הלוקמיה"  כך אמרה בכנס הכאב מנהלת הכנס ד"ר אדית בלן מנהלת יחידת הכאב בביה"ח כרמל ובמרכז רפואי לין של הכללית במחוז חיפה וג"מ.

לכנס הצפון ה 11 לטיפול בכאב שנערך השבוע במלון דן כרמל הגיעו עשרות רבות של רופאים מומחים אחיות וצוות רפואי בכיר מהמובילים בארץ. יו"ר הכנס הד"ר בלן מכרמל אמרה כי עם השנים הפך הכנס למקום המרכזי בו מוצגים החידושים והנושאים החמים ביותר בישראל ובעולם בתחום רפואת הכאב.

נושא הקנאביס קיבל התייחסות מיוחדת באירוע ומנתונים מיוחדים שהוצגו בכנס עולה כי בישראל מספר משתמשי הקאנביס הרפואי הגדול ביותר בעולם ביחס לאוכלוסיה .

ד"ר סטייסי שושן מנהלת התוכנית הארצית לטיפול בהתמכרויות דיברה על תרופות מרשם והתמכרויות ועל השוק השחור הקיים בישראל בו נמכרים תרופות נגד כאב ואופיואידים. כדי להילחם בתופעה עדכנה ד"ר שושן כי בישראל נפתחו 9 מרכזים מיוחדים בכל רחבי הארץ לטיפול ייעודי במכורים לתרופות.

ד"ר אמנון מוסק ס.מנהל המערך הנוירולוגי באיכילוב דיבר על מגפת הכאב הנפוצה ביותר בישראל המיגרנה. ד"ר מוסק ציים כי בכל יום חולים בישראל כ 40 אלף חולים ממיגרנה קשה, ובישראל בכלל כ 700,000 חולים במיגרנה שנחשבת לאחת המחלות הנפוצות ביותר.

גם דיקן הפקולטה לרפואה פרופ' אילון איזנברג כיבד בנוכחותו את הכנס והרצה בפני הפורום על הקאנביס הרפואי משימוש לטיפול, פרופ איזנברג משמש גם כמנהל היחידה לחקר הכאב ברמב"ם.

על טיפול בכאב בזמן הריון והנקה דיבר ד"ר מיכאל גרץ ממחלקת ההרדמה וטיפול נמרץ בכרמל. על טיפול בילדים עם CRPS הרחיב ד"ר הירש ממרפאת הכאב בלין וממחלקת ההרדמה בכרמל, ד"ר אורן בן לולו דיבר על טיפול כירורגי בדלקת מפרקים  וד"ר דימה גלר הציג מה קורה כשניתוח הגב לא פותר את בעיית הכאב. סגרה את הכנס יו"ר הכנס ד"ר בלן בהרצאה מרתקת על חידושים בגרייה חשמלית של חוט השדרה בחולים עם כאב עצבי כרוני.

" השנה זה היה כנס עשיר בתוכן ומרתק במיוחד, אמרה ד"ר בלן, אני שמחה על ההשתתפות הערה של עשרות הרופאים שהגיעו מכל הארץ ועוזרים לנו לשים את נושא הכאב והטיפול בו על סדר היום של עולם הרפואה בישראל. לשמחתי ישנה התקדמות עצומה כיום באבחון וטיפול בכאב באמצעים רבים ומתקדמים ואצלנו בכרמל ובכללית עושים ונעשה הכל כדי להקל על כאבם וסבלם של המטופלים".

קרדיט : צילומים – אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.