מדוע הפסיק משרד החינוך את תקציב הטיפול בחבלות השיניים לתלמידי בתי הספר?

 תנועת אומ״ץ פנתה הבוקר, יום ב׳,  באמצעות ד״ר משה גורדון, יו״ר הצוות הרפואי של אומ״ץ, לשר הבריאות יעקב ליצמן, בבקשה לערוך בדיקה מדוע הופסק התקציב המיוחד של משרד החינוך לטיפולי שיניים לילדים שנפגעו מחבלה בשיניים, במסגרת תאונות בית ספר – תב״ס.

 

לטענתה של תנועת אומ״ץ, במשך שנים רבות התנהל הטיפול בחבלות שיניים לתלמידים באמצעות תקציב מיוחד של משרד החינוך בסך כ- 3.5-4.0 מיליון ₪ לשנה, ע"י תאגידים שזכו במכרז.
סל הטיפולים היה מגוון ורחב וניתן לכל ילד וילדה אשר נפגעו בשיניהם כתוצאה מחבלה במסגרת שנקראה תב"ס (תאונות בית ספר).

 

מסביר ד״ר גורדון במכתבו לשר: ״מסגרת זו חדלה לפעול ללא התראה ב-1.1.19 והטיפולים הועברו בחלקם למרפאות השיניים של קופות החולים כחלק מהסל ובחלקם הועמסו על כתפי ההורים (עלויות שלא היו קיימות קודם לכן), זאת מבלי שהתקציב יועבר במקביל״.

 

עוד מוסיף ד״ר גורדון: ״ למותר לציין שרפואת השיניים במסגרת קופות החולים אשר הורחבה לאחרונה עד גיל 18, מתנהלת תוך קשיים תקציביים לא מעטים. הוספת הנטל של הטיפול בחבלות שיניים לתלמידים בבתי הספר בלתי הוגנת ובלתי סבירה ומהווה נטל כלכלי בלתי נסבל ובלתי אפשרי״.

 

תנועת אומ״ץ מבקשת משר הבריאות לבדוק את הנושא במטרה להעביר את התקציב שהיה הבסיס הכלכלי לטיפול  בחבלות שיניים לתלמידי בתיה״ס למרפאות השיניים של קופות החולים, עפ"י משקלן היחסי באוכלוסייה, על מנת לאפשר תפקוד הולם ללא הגדלת גרעונן.

 

ד״ר משה גורדון צילום יחסי ציבור אומ״ץ.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.