מאירים את לין וזבולון בורוד למודעות סרטן השד – דוברות כללית מחוז חיפה וג"מ

אוקטובר הוורוד

במסגרת ההתגייסות של כללית להעלאת מודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד נערכת במרפאות ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי פעילויות לקידום הנושא ומבני המרכזים הרפואיים של כללית לין בחיפה וזבולון בקריות הוארו בורוד

על רקע תופעה מדאיגה של מגמת ירידה בפניה לבדיקות ממוגרפיה, בשל החשש להיחשף לנגיף הקורונה, הוחלט בכללית – מחוז חיפה וגליל מערבי להגביר את הפעילות לעידוד הנשים להגיע לבדיקה שחשוב לבצעה גם בימי קורונה ואין לדחותה. כפיתרון יצירתי לכך שלא ניתן לקיים ארועי בריאות רבי משתתפים,  הוחלט להאיר בוורוד את המרכזים הגדולים לין וזבולון, המוארים כרגיל בכחול וירוק – צבעי כללית. כך שכל מי שחולף על כביש חיפה – עכו או, לחילופין ברחובות חיפה יכול לראות את המבנים הזוהרים בורוד גם מרחוק וכך להיזכר בנושא חשוב זה. בנוסף, דואגים הצוותים לעטות מסכה ורודה ולהציב שילוט ודוכני הדרכה אישיים, דוגמת צוות המרכז לבריאות האישה בלין (בתצלום הרצ"ב).

רונן נודלמן, מנהל המחוז, מציין כי על אף שצוותי המרפאות עמוסים מתמיד בשל מגיפת הקורונה, הם מתפנים גם למשימה חשובה זו ויוזמים פניות לנשים בקבוצות היעד לבדיקה, מזכירים שהגיעה העת להיבדק, מסבירים בדבר חשיבותה ומתאמים עבורן תורים ותוגברו הכתובות לבצוע ממוגרפיה כדי להבטיח זמינות גבוהה ונגישות מירבית, כולל ניידות ממוגרפיה, בשיתוף עם האגודה למלחמה בסרטן,  המגיעות לאיזורים בהן נשים מתקשות להתנייד למכוני בדיקה.

בנוסף לעידוד ההגעה לממוגרפיה, מובילה מחוז חיפה וג"מ ברמה ארצית את יישומו של  מהלך מקיף לקיצור ניכר של משך האבחון וטווח הזמן החולף עד ביצוע ניתוח או תחילת טיפול.

לשם כך, רוכזו תחת קורת גג אחת במרפאות השד במרכז רפואי  לין, בניהולה של ד"ר טטיאנה דורפמן וזבולון, בניהולה של ד"ר שירלי דוידויץ ובמרפאה היועצת בעכו מגוון המומחים בתחום: כירורגים של השד, רדיולוגים מומחים בהדמיית שד, אונקולוגים ופלסטיקאים לשיחזור השד. במרפאות גם צוות של אחיות שהתמחו בתחום ועובדות סוציאליות. למטופלת המגיעה לבירור עם חשד לסרטן השד מתקיים בירור מקיף בנקודת שירות אחת, הכולל בדיקות הדמיה, כמו ממוגרפיה, טומוסינטזיס, אולטרסאונד שדיים וכן מבוצעות ביופסיות מהשד בשיטות שונות.

ברגע שיש זיהוי מוקדם של ממצאים חשודים לסרטן שד, מועברת התוצאה לגוף מקצועי אחראי שעורך סינון ודואג להפניה מותאמת על פי מקום המגורים ושייכות מרפאתית. המידע מוזרם ישירות למרפאת השד אליה מופנית המטופלת ונקבע לה בדחיפות תור יזום לבירור ע"י כירורג שד ורדיולוג שד. הבירור מתקיים במרוכז, בתוך יום אחד. כאשר האבחנה היא שיש סרטן השד, המטופלת מוזמנת לוועדה רב תחומית, בה ניתנת לה המלצה לגבי תכנית טיפולית בהתאמה אישית.

בעקבות מהלך משולב זה, מציינת ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז נערך סבב הבירור והאבחון בטווח הזמן הקצר ביותר בארץ מרגע הפניה הראשונה ועד תחילת הטיפול עצמו.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.