לרגל ציון תרומת הכליה ה-1,000 בישראל:
מפגש תורמים חיפאיים נערך בבניין היכל העירייה

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, אירחה אתמול (ראשון) באולם הכנסים שבהיכל העירייה, שמונה מתושבי העיר, אשר תרמו בעברם כליה מגופם ובכך סייעו להצלת חיים אדם.

במפגש, שנערך לרגל ציון התרומה ה-1,000, שנערכה מוקדם יותר באותו יום, סיפר כל אחד מהמשתתפים את סיפורו האישי ותיאר את האופן בו קיבל את ההחלטה האמיצה, תוך שהוא מציין בגאווה את מספר התורם שניתן לו ומספר בהתרגשות על החיים החדשים שבהם זכה האדם שקיבל את כלייתו.

משתתפי המפגש משתייכים כולם לארגון "מתנת חיים", המסייע במציאת תורמי כליה אלטרואיסטים למען חולי כליות בישראל. את הארגון הקים בשנת 2009 הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, לאחר שנאלץ לעבור בעצמו השתלת כליה וראה את סבלם של החולים הממתינים בתור. על פעילות זו קיבל הבר את "אות הנשיא למתנדב" לשנת 2014 מנשיא המדינה דאז, שמעון פרס.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, שהאזינה בהתרגשות לסיפוריהם האישיים של הנוכחים, שיבחה את החלטתם והביעה את הערכתה הרבה אליהם. בדבריה אמרה ראש העיר, כי: "לתושבי חיפה יש DNA ייחודי, שבבסיסו עומדות תכונות אנושיות, כמו: נתינה, חמלה וכבוד הדדי. אתם, שבתרומתכם זכיתם להעניק לאנשים אחרים חיים חדשים, מהווים דוגמא נפלאה לכך. כולי תקווה, כי מספר ההולכים בדרך זו ילך ויגדל, כך שרשימת הממתינים להשתלת כליה, תלך ותתקצר, עד שתהיה ריקה לחלוטין".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.