ליווי רגשי מתוק

כעשרים עובדים סוציאליים של כללית שנותנים שירות במרפאות ראשוניות, יועצות ובריאות הנפש בכל רחבי מחוז חיפה וגליל מערבי השתתפו בהשתלמות ייעודית בנושא טיפול בסוכרת ושמירה על אורח חיים בריא
יום השתלמות לעובדים סוציאליים בנושא טיפול בסוכרת ושמירה על אורח חיים בריא
צילום: דוברות כללית

עובדים הסוציאליים של כללית בחיפה וגליל מערבי, הבאים במגע טיפולי עם חולי סוכרת, עברו השתלמו בנושא הסוכרת ונחשפו מפי אנשי המקצוע לחשיבות של אורח חיים בריא והיצמדות לטיפול התרופתי באיזון ומניעת סיבוכי המחלה הקשים.

היום המוצלח אורגן על ידי ד"ר רונית קלמנוביץ'-דיקשטיין – מנהלת מרפאת הסוכרת בקריית בריאות זבולון, ד"ר לילך דולב – סגנית המנהלת הרפואית ועו"ס ויפעת אלון – מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במחוז, מתוך תפיסה שטיפול נכון במחלה הוא טיפול כוללני בהקשר ביו-פסיכו-סוציאלי, כאשר הבנת עולמו הרגשי של המטופל ופניה מותאמת אליו אישית, מסייעת בשיפור היצמדותו לטיפול ושינוי אורחות חייו.

ההשתלמות הועברה על ידי אנשי מקצוע של כללית במחוז, ממגוון תחומי ידע בהתאם לגישה של טיפול על ידי צוות רב מקצועי, שהיא מתכונת הטיפול המועדפת בטיפול בחולי סוכרת אשר זקוקים למעטפת מקצועית רב תחומית.

צוות המנחים מכללית שהעביר את ההשתלמות כלל את אורית ויזינגר – רכזת הסיעוד בתחום סוכרת, דנה פרידמן פוני – דיאטנית קלינית, ד"ר קלמנוביץ', ד"ר דולב וענת ספרוני. לאחר ההרצאות הפרונטליות נערכו שתי סדנאות חווייתיות: סדנא אחת הועברה על ידי עו"ס בכירה דנה קרן צור, מרכזת הדרכת העו"סים שמנחים את קבוצות הסוכרת אשר נערכות במרפאות כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי. הסדנא נערכה בשיתוף צוות מחלקת קידום בריאות, ענת ספרוני ואיילת חזן ובמהלכה "נכנסו המשתתפים לנעלי המטופלים" ואותגרו בדילמות וצמתים שונים בהתמודדויות המאפיינות את הסובלים מסוכרת.

בסדנא נוספת תרגלה עו"ס עדי אראל יבזורי מהמחלקה לרפואת המשפחה עם המשתתפים את נושא הריאיון המוטיבציוני.

בעקבות הכשרה זו עלתה מודעותם של העובדים הסוציאליים באשר לחשיבות שבמציאת דרכים להניע את המטופלים להיצמד לטיפול ההתרופתי ולאורח חיים בריא ובעזרת הכלים והידע שצברו יעמיק עוד יותר את מעורבותם בתחום הטיפול

בחולי סוכרת וישתלבו בתוכניות רבות המיושמות במרפאות כללית ברחבי המחוז לקידום הטיפול. עו"ס יפעת אלון, מציינת כי לאור הצלחתה של ההשתלמות הזו מתוכננים ימים מקצועיים נוספים לעובדים הסוציאליים בתחומי רפואה ייעודיים כמו גיל הפוריות ובריאות האישה, תוך דגש על טיפול בנשים הסובלות מדיכאון סב לידתי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.