להעביר הלאה ידע יקר ערך – לטובת בני ובנות הגיל השלישי בכל רחבי הארץ

נוף העמק ביקור

עובדי בית אבות בנוף הגליל הגיעו לסיורי לימודי בבית האבות הספרדי

מודל האשכולות לסיעוד של בית האבות הספרדי בחיפה מעורר עניין רב, ובתי אבות נוספים מבקשים לשכפל את ההצלחה צוות מבית האבות "נוף העמק"  הגיע לחיפה כדי ללמוד איך ליישם את המודל

ניהול בית אבות במאה ה-21 הוא אתגר מורכב, בעיקר לנוכח רף הציפיות הגבוה (והמוצדק, כמובן) של הדיירים. בבית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה מופעל בהצלחה מודל ייחודי שכולל אשכולות לסיעוד. המודל, המקביל ל-Green House בארה"ב, מקנה מקסימום בחירה לדיירים ומאפשר להם לשמור על עצמאות ועל גמישות בלוחות הזמנים.

בית האבות "נוף העמק" שבנוף הגליל שואף ליישם גם כן את המודל הנ"ל במחלקות לסיעודיים. על-מנת להתרשם ולראות מקרוב כיצד מנהלים חיי אשכולות עם דיירים סיעודיים , הגיע צוות נרחב מבית אבות זה לסיור מקיף בבית האבות הספרדי.

המשלחת כללה מטפלים, מטפלות, אחים, אחיות מרפאה בעיסוק ומדריכת תעסוקה. מצד בית האבות הספרדי הובילו את הסיור אילנית פולק, מנהלת קשרי לקוחות ומדריכת האשכולות, ומזל חודדה, האחות האחראית באשכולות לסיעוד מוריה.

הצוות מנוף העמק סייר באשכולות השונים, שאל שאלות רבות והתעמק בסוגיות הרלוונטיות לתפעול היומיומי. אילנית ומזל שיתפו את האורחים בדילמות שעולות מעת לעת במסגרת יישום המודל ופירטו את הדגשים בניהול המחלקה ואת האתגרים הניצבים בפני הצוות המקצועי.

כל המשתתפים בסיור סיכמו אותו כפורה ומעשיר מאוד. יחסי הגומלין בין נוף העמק לבית האבות הספרדי ושיתוף הפעולה בין המוסדות יימשכו גם בעתיד. בפרט מקפידות אילנית פולק והמקבילה שלה מנוף העמק, חיה אזולאי  להתעדכן, להתייעץ, להחליף רעיונות ולהעביר ידע יקר ערך באופן קבוע – כדי שגם בחיפה וגם בנוף הגליל ניתן יהיה להעניק לדיירים בבתי האבות תחושה של בית אמיתי, עם כל המורכבות שבדבר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.