חייו של עובד עירייה ניצלו בזכות מכשיר דפיברילטור ופעולות החייאה אותם ביצעו אנשי לשכת ראש העיר חיפה

האיש כבן שישים לחייו קיבל דום לב במהלך מכרז שנערך באולם מועצת העיר בו השתתף כנציג ציבור וחייו ניצלו בזכות התגובה המהירה של מנהל האגף למשאבי אנוש צפריר רוזן ויותר נציגי העירייה שהשתתפו במכרז שהחלו בפעולות החייאה מידיות תוך פינוי הנוכחים מהמקום.

את ההמולה שהתעוררה שמע גם איתן קרבצ'יק עובד מנהלת 2030 וחובש קרבי בהכשרתו. איתן שהבין כי מדובר בדום לב רץ לאולם המועצה כשבדרך לקח את מכשיר ההחייאה המוצב דרך קבע בלשכת ראש העיר.

איתן קרבצ'יק: "כשהגעתי לאולם המועצה הבחנתי בעובד מוטל על הרצפה. הוא היה כחול וחסר דופק למרות פעולות ההחייאה אותם ביצעו עובדי העירייה שניהלו את המכרז. חיברתי את המכשיר לאיש שלאחר מכת חשמל בודדת חזר לנשום ולאחר מספר שניות פקח גם את עיניו.

לאחר מספר דקות נוספות הגיעו למקום גם אנשי מד"א שפינו את העובד להמשך טיפול בבית החולים בו התייצב מצבו לאחר שעבר צנתור.
הם ציינו שאלמלא פעולות ההחייאה שביצעו בו עובדי העירייה, הסוף כנראה היה טרגי.

ראש העיר עינת קליש רותם הודתה לעובדי העירייה שבזכות תושייתם ותגובתם המהירה ניצלו חייו של העובד לו איחלה החלמה מהירה ומלאה ואמרה כי פעם נוספת הוכחה חשיבותו של המכשיר שברגע האמת מהווה את ההבדל בין חיים למוות.

הדפיברילטור בלשכת ראש העיר הוא אחד מבין עשרות מכשירי החייאה שהוצבו במוסדות, ובמתקני עיריית חיפה בהם מתקיימת קבלת קהל ופעילות עירונית.

במקביל החל גם מד"א להציב בשיתוף העירייה מכשירי החייאה במספר מוקדי פעילות בעיר מתוך מטרה מקודשת אחת והיא שבכל מקום בעיר ניתן יהיה להושיט סיוע מציל חיים עד להגעת צוותי הרפואה המקצועיים למקום.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.