הפעימה השלישית של הסקר הסרולוגי של עובדי רמב"ם יצאה לדרך

הפעימה השלישית של הסקר הסרולוגי של עובדי רמב"ם יצאה לדרך

במסגרת פעימה זו, כ- 1,500 מעובדי ועובדות רמב"ם, לצד גימלאי המערכת אשר התנדבו להשתתף בסקר, הגיעו במהלך הבוקר לביצוע בדיקת דם במטרה לסייע להבין את רמת הנוגדנים המצויה בגופם ומה המשמעות של רמות נוגדנים אלו. בדיקה זו נערכת כחצי שנה לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון מתוצרת חברת "פייזר" נגד נגיף קורונה.

כחודש לאחר סיום מבצע החיסונים שהחל בסוף חודש דצמבר 2020 בוצעה הפעימה הראשונה של הסקר הסרולוגי, כשבחלוף שלושה חודשים, בוצעה הפעימה השנייה. ד"ר יעל שחור-מיוחס, סגנית מנהל בית החולים רמב"ם מציינת: "למרבית הנבדקים בסקר עד כה (3 חודשים מקבלת החיסון) נמצאה רמה מדידה של נוגדנים בגוף. במהלך תקופה זו זיהינו ירידה ברמת הנוגדנים, אך מדובר ברמה תקינה". עוד היא מוסיפה ומציינת: "בקרב אנשי הצוות מעל גיל 60 נמצאה רמה נמוכה יותר של נוגדנים בגופם לנגיף, ביחס ליתר הנבדקים בסקר. חשוב לציין כי עד התקופה האחרונה, לא נצפו הדבקות מנגיף קורונה בקרב אנשי הצוות וזו המשמעות החשובה יותר של החיסון".

הסקר הסרולוגי מבוצע בתמיכת משרד הבריאות. תוצאותיו יסוכמו לאחר קבלת וניתוח תשובת הבדיקות שנערכות בימים אלו. ד"ר שחור-מיוחס מסכמת: "בהזדמנות זו אני ממליצה לכל מי שעדיין לא התחסנו, לגשת ולהתחסן בהקדם על מנת להגן על עצמכם ועל יקיריכם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.