הטכניון מקים את מרכז ה-MRI המחקרי הראשון מסוגו בצפון הארץ

קרדיט: רמי שלוש, דוברות הטכניון

מכשיר MRI מחקרי מתוצרת סימנס הותקן לאחרונה בטכניון. זהו מכשיר ה-MRI המחקרי הראשון מסוגו בצפון הארץ והוא יפעל במסגרת מרכז מיי-בלום-דאהל לחקר האדם ב-MRI, שישתרע על 200 מ"ר בבניין מל"ת בטכניון. המרכז החדש שתפעיל הפקולטה להנדסה ביו-רפואית ישמש חוקרים, פרופסורים וסטודנטים למחקר בין-תחומי בשורה של תחומים מדעיים ורפואיים, זאת במסגרת מחויבותו של הטכניון למצוינות מדעית ולקידום בריאות האדם. שרותי המרכז יעמדו גם לרשותם של גורמים חיצוניים שיוכלו לערוך, בתשלום, מחקרי MRI.

MRI היא טכנולוגיה רבת חשיבות לדימות מבני ותפקודי של רקמות ואיברים פנימיים ובהם המוח, והיא אינה פולשנית ואינה כרוכה בחשיפה לקרינה מייננת. מנהלת המרכז, ד"ר דפנה לינק-סורני מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, מסבירה כי "מחקר ה-MRI הוא מחקר בין-תחומי, המערב תחומי הנדסה שונים (חשמל, מחשבים, מכונות, חומרים ועוד)  ומדעים (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה) וכמובן את המחקר הרפואי."

לדברי המנהל האקדמי של המרכזד"ר מוטי פריימן מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, "חוקרים רבים בטכניון המתינו להגעתו של כלי מחקר חיוני זה, שכן עד היום הם התבססו על מרכזי MRI אחרים בארץ לביצוע מחקריהם. המכשיר יהיה זמין לחוקרים ממגוון רחב של תחומים בטכניון ובסביבה וישמש גם גורמים בתעשייה המבקשים להעמיק את יכולתם במחקר ובפיתוח באמצעות MRI."
לדברי ד"ר פריימן, "הייחוד במרכז החדש הוא בהימצאותו בפקולטה הנדסית, מתוך תפיסה שעובדה זו תקדם משמעותית חדשנות בחזית המחקר והטכנולוגיה ואת פיתוחם של פתרונות לבעיות קליניות חשובות. אין ספק שחברת סימנס שמחה על הבאתו של המכשיר לכאן, שכן חוקרים רבים בטכניון עשויים גם להציע שיפורים משמעותיים בביצועיו במסגרת מחקריהם."

תחילת פעילותו של המרכז החדש, הצפויה בהמשך השנה, היא תוצאה של פעילות מתמשכת של הגדרת יעדים וגיוס משאבים שהובילה הנהלת הטכניון יחד עם חוקרי הטכניון פרופ' שולמית לבנברג, לשעבר דיקנית הפקולטה להנדסה ביו-רפואית, ד"ר מוטי פריימן וד"ר פיראס מואסי מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, פרופ' ציפי הורוביץ-קראוס מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה וד"ר יועד קנת מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול. מרכז זה יהיה מרכז ה-MRI המחקרי לחקר האדם הראשון מסוגו בצפון הארץ, והוא מותאם גם לילדים כדי לאפשר לחקור את התפתחותם. לשם כך יוצב במרכז גם מכשיר MRI-דמה, כלומר מתקן המדמה עבור הנבדק את סביבת הבדיקה האמיתית לרבות רעש, רטט, תאורה ועוד, כך שהנבדק יכול להתרגל לסביבה זו בהדרגה וללא חשש.


לתמונות לחצו כאן

בתמונות:

  1. תהליך התקנת מכשיר הMRI- בטכניון בחודש שעבר.
  2. מכשיר הMRI לאחר התקנתו במרכז בטכניון.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.