הוצאת הוועדות הרפואיות מהמשטרה היא פגיעה אנושה בגוף הזה, כך סבור יו"ר אומץ פליצ'ה פלד

פליצ'ה פלד עם שר האוצר ליברמן. צילום ועיבוד תמונה הללי אורגינל

תנועת אומ"ץ נחלצת להגנת השוטרים. משרד האוצר מתכנן להוציא את הוועדות הרפואיות מהמשטרה ∙ יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד: "הדבר יפגע אנושות בשוטרים, אשר זה מכבר הפכו לשק החבטות של האוצר" ∙ התנועה פנתה לשר לביטחון פנים על-מנת שיתערב בנושא

פקודת המשטרה אוסרת על השוטרים להקים ועד שיגן על זכויותיהם, ועקב כך הם מנועים מלהיאבק בתוכנית חדשה של משרד האוצר אשר עלולה לפגוע בתנאי השירות שלהם. יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר הוועדה הציבורית שליד התנועה ועו"ד מיקי טל חבר הצוות המשפטי באומ"ץ, החליטו לסייע לשוטרים – ולפעול למען ביטול היוזמה להוציא את הוועדות הרפואיות מהמשטרה.

עו"ד מיקי טל

התנועה פנתה אל השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, על-מנת שיתערב בנושא. במכתב שנשלח אל השר וכן אל מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, מציינים אנשי אומ"ץ כי הוועדות המשטרתיות מורכבות מרופאים מקצועיים שנחשפו לתנאי השירות המיוחדים. "רופאים אלו מכירים היטב את היחידות השונות, הקשיים והבעיות הרפואיות של השוטרים והשוטרות". בפרט חשובה ההיכרות המעמיקה עם נושא ה-PTSD (תסמונת דחק נפשית פוסט טראומתית), שכן רבים מהמשרתים במשטרה – החל מלוחמי הימ"מ, מג"ב חבלה, ימ"ס, יחידת הגדעונים, שוטרי תנועה וכו' – סובלים מתסמונת חמורה זו בשל האירועים המחרידים להם הם נחשפים תוך כדי שירות.

"מן הראוי שנושאים רגישים אלו יישארו בסמכותם של רופאי משטרת ישראל, בדומה לצה"ל, שב"כ, מוסד וכו'", כותבים פליצ'ה פלד ועו"ד מיקי טל מהצוות המשפטי בתנועת אומ"ץ אשר חתומים על הפנייה לשר  לביטחון פנים.

תנועת אומ"ץ מגדירה את תוכנית משרד האוצר כ"התערבות בוטה, בניגוד לפקודת המשטרה, לכאורה", ומתריעה כי "הדבר יפגע אנושות בשוטרים, אשר זה מכבר הפכו להיות שק החבטות של האוצר". בהקשר זה כדאי לזכור גם את סירובם של אנשי האוצר לחתום על הסכם פנסיית גישור למשרתים במשטרה, בניגוד לצה"ל.

אומ"ץ קוראת לשר בר-לב להגן על השוטרים שאינם יכולים להתאגד, ולהתערב באופן מידי בסוגיה הכאובה בטרם יועבר הטיפול בשוטרים למשרד הבריאות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.