בכרמל נלחמים במגיפת הסוכרת

בכרמל נלחמים במגיפת הסוכרת

מאות אלפים בישראל חולים במחלת הסוכרת ושיעור החולים בה רק גדל בהתמדה.

במרכז הרפואי כרמל ציינו את יום הסוכרת הבינלאומי בסימן הנגשת הטיפול, טיפול והפחתת סיבוכי המחלה והעלאת המודעות.

מרינה ויינברג אחות מתאמת הסוכרת של כרמל ודקלה אופיר מנהלת יחידת התזונה והדיאטה של ביה"ח שהפיקו את יום הסוכרת העשיר והמגוון אמרו:

" חשוב לנו שיותר אנשים יכירו את הסכנות שבמחלת הסוכרת ויכירו בעיקר את אפשרויות המניעה והטיפול החדשות אנחנו כאן בכרמל נלחמים בסוכרת "

סוכרת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, ושיעור החולים בה גדל בהתמדה. מעריכים שבין 8% ל־9% מתושבי ישראל חולים בסוכרת וכי אצל כ־20% מחולי הסוכרת המחלה לא אובחנה, והם אינם מודעים לקיומה.

השנה ציינו במרכז הרפואי כרמל את יום הסוכרת הבינלאומי בסימן הנגשת הטיפול לאוכלוסיות ותרבויות שונות.

יום הסוכרת הבין-לאומי נועד להעלות את מודעות הציבור למחלת הסוכרת ולדרכים למניעתה. יום הסוכרת הבין-לאומי הראשון צוין בפעם הראשונה ב-14 בנובמבר 1991. יום זה נקבע בידי האגודה הבין-לאומית לסוכרת וארגון הבריאות העולמי בעקבות עלייה באבחון מחלת הסוכרת בעולם. 14 בנובמבר הוא יום הולדתו של הרופא והכימאי פרדריק גרנט בנטינג שגילה בשנת 1922 כיצד להפיק אינסולין. הקמפיין הבין-לאומי למודעות לסוכרת עוסק בכל שנה בנושא אחר לבחירת האגודה הבין-לאומית לסוכרת כגון סוכרת וזכויות אדם, סוכרת וסגנון חיים, סוכרת והשמנת יתר חולנית, סוכרת בקרב ילדים ובני נוער, ועוד.

מרינה ויינברג אחות הסוכרת של כרמל מעדכנת כי מטרת היום בכרמל הייתה להעלות את המודעות למחלת הסוכרת, לקדם חינוך לאורח חיים בריא למניעה, טיפול והפחתת סיבוכי המחלה.

במהלך היום שמנו דגש מיוחד על הרב תרבותיות בישראל, למדנו על השפעותיה על ניהול הטיפול בסוכרת ורכשנו כלים שעוזרים לנו כמטפלים לאמץ גישות שונות וחשיבה יצירתית במפגש טיפולי עם מגוון רחב של מטופלים אמרה האחות מרינה .

את יום הסוכרת של כרמל מילא הצוות בהרצאות מרתקות ופעילויות מיוחדות להגברת המודעות

ד"ר מיכל גרשינסקי מנהלת יח' אנדו וסוכרת, בכרמל ובמרחב חיפה של הכללית הרצתה על האפידמיולוגיה של סוכרת בישראל. דקלה אופיר מנהלת יח' תזונה ודיאטה של כרמל הרצתה על תזונה בריאה ומאוזנת בסוכרת

מרינה ויינברג אחות מתאמת סוכרת בכרמל העבירה הרצאה מרתקת על תרבות ובריאות בקרב יוצאי מדינות חבר העמים

פאדי חג'אג'רה אח מוסמך במחלקה הפנימית ג' בכרמל דיבר על תרבות ואתגרי בריאות בקרב ערבי ישראל

קסאייה יברקן אחות מוסמכת מהמחלקה הפנימית ב' בכרמל הסבירה למשתתפים על סוכרת ותרבות בקרב יוצאי אתיופיה

משה ממן מנהל כללית מושלם במחוז חיפה-צפון הציג למשתתפים את אפליקציה clalit active על יתרונותיה המיוחדים לחולי סוכרת  . ד"ר נירית פליבצקי עובדת סוציאלית בכירה בכרמל הציגה  התמודדות עם מחלה כרונית

נועה שמי-מסקיט פיזיותרפיסטית מכרמל הציגה את  עקרונות פעילות גופנית לתמיכה באורח חיים בריא

דקלה אופיר מנהלת יחידת התזונה והדיאטה  של כרמל מסכמת ואומרת כי:

" ישנה חשיבות קריטית במניעת הפיכתו של מצב "טרום סוכרת" לסוכרת באמצעות שינוי של אורח החיים. זהו למעשה חלון ההזדמנויות האחרון למנוע סוכרת רגע לפני שהיא פורצת. לאחר שהמחלה פורצת, כמעט אי־אפשר להחזיר את הגלגל לאחור.

מילת המפתח בטיפול בסוכרת היא מניעה: אם מאמצים אורח חיים בריא הכולל התנזרות מעישון, הקפדה על משקל גוף תקין ועל תזונה בריאה, עיסוק קבוע בפעילות גופנית ניתן למנוע תחלואה בסוכרת או לפחות לדחות אותה בשנים רבות. כאשר הסוכרת מאוזנת, מרגישים טוב, ואפשר לנהל אורח חיים שגרתי ".

בתמונות

ד"ר מיכל גרשינסקי וצוות המרצים יום הסוכרת בכרמל

מימין דקלה אופיר והאחות מרינה ויינברג מארגנות היום

האחות מרינה ורופאי כרמל ביום הסוכרת

קרדיט צילום – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.