אבא ואמא עולים לכיתה א'

סדנאות יחודיות להכנה לכיתה א' נערכות בכללית בהתאמה למגבלות הקורונה: הפעם משתתפי הסדנא הם ההורים אשר לומדים כיצד להכין את ילדיהם לקראת הכניסה לבית הספר

בעוד כחודשיים עתידים ילדיהם להתחיל את הלימודים בכיתה א' והפעם מדובר באתגר גדול במיוחד הנובע ממציאות הקורונה. מידי שנה נערכות בכללית עשרות סדנאות הכנה לכיתה א', כאשר הילדים מגיעים לסדרת מפגשי הכנה ותרגול.

כדי למנוע מצב בו לא ינתן מענה להורים וילדיהם על רקע האילוצים בהם לא ניתן לקיים סדנה לילדים בשל חשש להדבקות מקורונה, יזם צוות הריפוי בעיסוק במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, מתכונת ייחודית: במקום הילדים, מוזמנים ההורים לשני מפגשים מרוכזים שנערכים בקבוצות קטנות ובהתאם להנחיות התו הסגול. במהלכם, מציידת המרפאה בעיסוק את ההורה בכלים כיצד להכין את הילד לבית הספר.

עדי רביד, מרפאה בעיסוק בכירה במכון להתפתחות הילד "קרית שמריהו" של כללית, אשר יזמה את תוכנית ההכנה המותאמת להורים, מסבירה כי התכנים כוללים התייחסות להיבטים כגון התארגנות, פתרון בעיות, ריכוז, זיכרון חזותי, העתקה מהלוח, כך שההורים מקבלים הדרכה כיצד להגביר את מידת העצמאות ותחושת המסוגלות של הילד. ההורים גם לומדים למה לשים לב באשר למידת המוכנות הפיזית, רגשית וחברתית של הילד והאם יש סמני אזהרה על כך שדרושה התערבות טיפולית, כמו חיזוק חגורת הכתפיים לשיפור המוטוריקה העדינה. כמו כן, ניתנת התייחסות להיבטים שונים הקשורים בקורונה, בהם לנושא שגרה ביתית, בניית סדר יום והלמידה המקוונת, במידה ותדרש.

בתום הסדנא מקבלים ההורים חוברות הפעלה  לילדים.

ענת קונס, מנהלת שירות הריפוי בעיסוק של כללית במחוז חיפה וג"מ, מסבירה שהתוכנית יכולה לתת מענה הן להורים והן לילדים המתמודדים עם שגרה חדשה ולא צפויה. "המעבר לביה"ס הינו שלב משמעותי המהווה שינוי דרמטי ותובעני בחיי הילד. מצאנו שכל ילד זקוק להכנה והדרכה כדי להבטיח את השתלבותו הטובה מבחינה חברתית ולימודית, כי הדרישות בחיי ביה"ס שונות מאד ממה שמוכר להם בגן".

ההורים שכבר נטלו חלק בסדנאות מיוחדות אלו ציינו שהיא חדשה רבות, גם בימים בהם מידע רב זמין במחשב וכי היא תרמה מאד להורדת המתח לקראת הכניסה לביה"ס.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.