סדר בארבע שפות

סדר בארבע שפות

עיריית נוף הגליל ערכה השבוע ליל סדר לדוגמה בהשתתפות מאות עולים חדשים שנקלטו בשבועות האחרונים בעיר. ברכות הסדר תורגמו לארבע שפות: רוסית, צרפתית מיזו וקוקית

העולים החדשים, שהגיעו לפני כשבועיים לנוף הגליל, התכנסו ביום רביעי השבוע ל"חזרה הגנרלית" לקראת ליל הסדר הראשון שלהם בארץ. עריכת הקדם-סדר נועדה להכין את העולים לצפוי להם בארוחת הסדר שיחגגו השנה לראשונה. "זה לא רק ליל הסדר הראשון בארץ", הסביר יונה חיאנגטה, מרכז קליטת העולים מטעם העירייה, "עבור חלק גדול מהעולים זהו ליל סדר ראשון כהלכתו שהם עורכים במתכונת שאנו מכירים".

"החזרה הגנרלית" התקיימה באולמי "גראנד פאלאס" באווירת חג. העולים התרגשו לראות על השולחנות את ההגדות מתורגמות לשפות המדוברות על ידם: רוסית,  מיזו וקוקית. השולחן עצמו נערך בסדר ברכות החג, כולל מצות וארבע כוסות יין. דברי הברכה שנשאו ראש העיר, רונן פלוט, הרב הראשי, ישעיהו הרצל והרבנים: נועם קריספיל, הרב אוריאל שלומי והרב עודד בן דרור, תורגמו לארבע שפות. "יש דברים שאנחנו מכירים מליל הסדר שחגגנו בהודו כמו הביצה והמצה שהיינו מכינים בעצמנו, אבל יש דברים לא מוכרים כמו המרור, החזרת והחיבור של הכרפס עם המצה", סיפרה שרה זוטה, עולה חדשה שהגיעה ממדינת ממניפואר. שרה סיפרה כי מזה 15 שנה, מאז שבתה שגית עלתה לארץ לבדה, היא מתפללת ליום שבו תתאחד אתה ויחגגו יחד את חגי ישראל.

ראש העיר, רונן פלוט, הרים כוסית לחיי העולים החדשים וקליטתם המוצלחת בעיר. "חג הפסח מסמל את חירותו של עם ישראל שידע לשמור על זהותו  במשך אלפי שנים ועמד בתנאים קשים מנשוא. דור אחר דור התפללו  בני שבט המנשה "לשנה הבאה בירושלים הבנויה". הם דבקו בתקווה והיא התגשמה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לקריאה נוספת

פייסבוק

אינסטגרם

טוויטר