נחנכה מדרשה ראשונה לבנות קהילת בני המנשה בנוף הגליל

נחנכה מדרשה ראשונה לבנות קהילת בני המנשה בנוף הגליל

המדרשה "שיר ציון" פועלת במבנה ציבורי שהוקצה על ידי העירייה לטובת קהילת בני המנשה

בטקס חגיגי ומרגש, בהשתתפות ראש העיר רונן פלוט, רב העיר ישעיהו הרצל,  מנהל ישיבת ההסדר הרב דני סגליס, נציגי ארגון "שבי ישראל", משרד הקליטה והקהילה הדתית, נחנכה ביום שלישי השבוע המדרשה "שיר ציון" שתעמוד לרשות בנות הקהילה לטובת לימודי עברית בשעות הבוקר  ולימודי קודש בשעות אחר הצהרים.  המחזור הראשון של המדרשה מונה 20 בנות בגילאי 30-18.

מנהל המדרשה, עינאל קאפח, אמר: "המדרשה הוקמה הודות למאמץ משותף של העירייה, ארגון 'שבי ישראל', ישיבת ההסדר והקהילה כאשר המטרה היא להקל על קליטת הקהילה שהגיעה לעיר בחודשים האחרונים ולסייע ביצירת עתודת מנהיגות צעירה בקהילה". מוטי יוגב, שמלווה את קהילת העולים ומסייע לקליטתה בעיר, אמר: "מרגש לראות את הקהילה בונה את ביתה החדש בארץ ומתמקמת בעיר נוף הגליל. לא במקרה ניתן למדרשה השם 'שיר ציון'. זהו השיר שהבנות יחד עם כל הקהילה שרו במשך כל השנים בכמיהתם לשוב לציון".

בני המנשה, משרידי עשרת השבטים אותם חיפש עם ישראל משך כל הדורות, מאז גלו לפני חורבן הבית הראשון, הפכו בשנה האחרונה לקהילת העולים הגדולה בנוף הגליל. במהלך השנה,  בזכות פעילותו הנמרצת של ראש העיר רונן פלוט, בשיתוף ארגון "שבי ישראל" ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, החליטה ממשלת ישראל על העלאתם של כ-800 מבני המנשה לנוף הגליל. 253 עולים הגיעו לפני כחצי שנה, בערב חג הפסח ועוד 275 עולים שנחתו בארץ לפני כשבועיים, צפויים להגיע לעיר בחודשים הקרובים, לאחר שיסיימו את תהליך הקליטה הראשוני בנורדיה.

העירייה, באמצעות אגף הקליטה, נרתמה לטפל בכל צרכיהם של העולים החדשים, החל ממציאת דירות, דרך  לימודי עברית באולפנים ועד לדאגה לחינוך בכל הגילאים, צרכי בריאות, תעסוקה, חיי קהילה ודת. שותפים נוספים שסייעו ומסייעים לקליטת בני המנשה בעיר הם קהילת משפחות הגרעין הציוני-תורני וראש ישיבת ההסדר הרב דני סיגליס וצוותו, שנרתמו לשאת בנטל הרוחני של חיזוק העולים בתורה ובקשר המסורתי לעם ישראל. מחזור  ב' של המדרשה ושיעור נוסף בישיבת ההסדר, עתידים להיפתח בעוד כשלושה חודשים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.