כחלק ממהלך רחב היקף לשיקום אקולוגי ושימור בתי הגידול הייחודיים, הוטמנו השבוע בצלי חצבים במלחת הקישון במטרה להעשיר את המגוון הביולוגי ולטפח את ערכי הטבע המקומייים.רשות נחל הקישון ממשיכה בפעולות השטח לשיקום המערכת האקולוגית באזור, והפעם עם הפנים לעבר עונת הסתיו: במסגרת פרויקט מיוחד שזכה לכינוי "מבצע חצב", קיימה השבוע הרשות פעילות מרוכזת להטמנת בצלי חצב מצוי במלחת הקישון.החצב, הנחשב לאחד מסמלי הטבע המובהקים והאהובים של הסתיו הישראלי, נבחר כחלק מאסטרטגיית שימור הצומח המקומי. פריחתו העתידית צפויה להשתלב באופן טבעי בנוף הייחודי של המלחה, ולתרום באופן ישיר להעשרת המגוון הביולוגי ולתמיכה בחי ובצומח באזור.מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים, מסרה: "מלחת הקישון היא בית גידול ייחודי ורגיש במיוחד. הפעילות השבוע היא נדבך נוסף במאמצים המתמשכים שלנו לשקם, לטפח ולשמור על ערכי הטבע והנוף המקומיים. אנחנו כבר מצפים לראות את מרבדי הפריחה הלבנים בעונת הסתיו הקרובה".הטמנת הבצלים הנוכחית מצטרפת לשורה של מהלכים סביבתיים שמקדמת הרשות בשנים האחרונות, במטרה להפוך את מרחב הנחל וסביבתו לריאה ירוקה, אקולוגית ונגישה לציבור הרחב.צילום: רשות נחל הקישון





