יו"ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד דורש לאכלס מיידית ועתידית את דיירי הבניין שקרס בחולון

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, דורשת לאכלס מיידית ועתידית את דיירי הבניין שקרס בחולון . ״לא יעלה על הדעת״ טוענים ראשי התנועה ״ש 36  משפחות יופנו למתנס״ים ללא שירותים בסיסיים ומבלי שמחלקת הרווחה של העירייה תדאג לרווחתם״

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, פנו השבוע יום ב׳ לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין, לראש עיריית חולון, מוטי ששון ויו״ר השלטון המקומי חיים ביבס  בעקבות קריסת בניין מגורים ברח׳ סרלין בחולון.
כותבים ראשי התנועה בפנייתם: הבניין בחולון קרס עקב כשלים הנדסיים רציניים, ורק בנס ניצלו חייהם של כל הדיירים, אשר פונו בדקה התשעים.  למרבה המזל, נתגלה הכשל ההנדסי בזמן, עקב תקלה אקראית שאותרה ע"י תושבים בבניין.
התוצאה מקריסת הבניין, למרבה הצער, הינה ש-36 משפחות נותרו ללא קורת גג וללא רכוש, והפכו בעל כורחם להומלסים (מחוסרי בית) לכל דבר ועניין״.

עוד מדגישים ראשי התנועה כי המבנה הסמוך נפגע אף הוא בחלקו האחורי, וגם משם פונו הדיירים, ובנס לא קרה שם אסון דומה וכרגע, מתבצעת במקום הערכת מצב של גורמי המשטרה, הכבאות ומהנדסי עיריית חולון כדי לבחון את המבנים באזור הבניין שקרס, כדי להבין איך הקריסה תשפיע עליהם.

בתנועת אומ״ץ מציינים כי נמצא פיתרון מביך ומשפיל על ידי העירייה לדיירים אשר שוכנו במתנ״ס ללא מקלחות ושירותים בסיסיים כשמדובר גם על משפחות צעירות עם ילדים ותינוקות.

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומץ

באומ״ץ מדגישים כי לא נעשתה כל פנייה לדיירים ממחלקת הרווחה בעירייה והם הוזנחו לנפשם תוך הסבר כי העירייה אינה יכולה לספק דירות למגורים למפונים או לממן שהייה בבתי מלון.

בתנועת אומ״ץ דורשים מהעירייה והן ממשרד הבינוי והשיכון, לבצע פעולה מהירה על מנת לאכלס את הדיירים חסרי הבית בבתי מגורים או בתי מלון עד אשר ימצא פתרון קבוע.

לא יתכן שהרשויות השונות יזלזלו בנשים שחרב עליהם ביתם ויש לטפל בהם מיידית.

עוד מציעים ראשי התנועה שיוקם מבנה מגורים חדש במסגרת תכנית "פינוי – בינוי", במקום בו קרס הבניין ולאפשר דירה במבנה זה לכל דייר אשר איבד את ביתו ורכושו.

להבנתה של תנועת אומ״ץ מקרה הזנחה זה מלמד באשר לחשש מתקלות דומות במבנים נוספים בערים השונות, ועל כן יש להקפיד הקפדה יתרה, מיוחדת ומקצועית ע"י הגורמים המוסמכים, כגון העירייה ומשרד השיכון והבינוי, בכדי להיערך בהתאם תקציבית ושירותי רווחה, שמא חלילה נעמוד בפני שוקת שבורה במקרים דומים בעתיד.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.