יום עיון מקוון בנושא יחסים בין דוריים בבתי אבות

יום עיון מקוון בנושא יחסים בין דוריים בבתי אבות

הזדמנות להבין טוב יותר איך נראים החיים של סבתא

בית האבות הספרדי ואוניברסיטת חיפה עורכים יום עיון בנושא שנוגע למשפחות רבות: החיים במסגרות המוסדיות בין התכנים שבהם יעסקו ההרצאות והשולחנות העגולים: אינטליגנציה דורית, זוגיות בדיור מוגן והזכות למיניות גם בגיל הזקנה

בית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה ("בית אברהם") ואוניברסיטת חיפה משתפים פעולה במטרה להנגיש לציבור הרחב ידע יקר ערך לגבי התנהלות משפחות שיקיריהן חיים במסגרות מוסדיות.

במסגרת המיזם המשותף למחקר ולמידה, יתקיים ב-19.5.2021 בשעות 14:00-18:00 יום עיון מקוון. הפעילויות יועברו בזום והן פתוחות לכל מי שרוצה לדעת עוד על החיים בבתי האבות, ועל היחסים הבין דוריים כשסבא או סבתא עוברים למסגרת מוסדית.

מנכ"ל בית האבות ירון רז ציין כי "יום העיון הוא עוד נדבך משמעותי לשיתוף הפעולה המוצלח ורב השנים עם האקדמיה. בית האבות לא נח על זרי הדפנה וכל העת מתחדש, לומד, משקיע ודואג לרווחת הזקן באשר הוא". רז ציין עוד כי באי יום העיון יוכלו להאזין להרצאתה של כלת פרס ישראל, פרופ' אריאלה לבנשטיין, בנושא "אינטליגנציה דורית במעבר לדיור המוגן". פרופ' לבנשטיין זכתה בפרס ישראל על היותה חלוצה בעריכת מחקרים אודות איכות חיי הזקנים ומשפחותיהם.

הרצאות נוספות יעסקו במיניות במסגרת המוסדית (ד"ר עטרת גבירץ מידן מאוניברסיטת חיפה), רשתות חברתיות (פרופ' ליאת איילון מאוניברסיטת בר אילן), זוגיות בבית אבות (ד"ר חיה קורן מאוניברסיטת חיפה) ויחסי המשפחה בזקנה (ד"ר דקלה סגל כרפס מאוניברסיטת חיפה).

לאחר ההרצאות יתקיימו שולחנות עגולים בשיתוף הקהל, גם כן במגוון נושאים. ביניהם: דילמות מחיי היומיום בדיור המוסדי ופתרונות – עם פרופ' טובה וינטרשטיין, הגב' אילנית פולק, מנהלת קשרי לקוחות של בית האבות הספרדי בחיפה, וסיפורים אישיים של בני משפחה.

שולחן עגול נוסף, "אני והסבתא ישבנו בצוותא", יתמקד ביחסים הבין דוריים אחרי השינוי המשמעותי שמייצר המעבר למסגרת מוסדית. את הפאנל הזה יובילו הגב' בלה אדלשטיין, מנהלת השירות הסוציאלי בבית האבות הספרדי, הגב' רבקה מיודובניק וד"ר דקלה סגל כרפס.

על-מנת להמחיש את המציאות בדרך יצירתית, יתקיים גם מופע מרתק של קבוצת מראות מתיאטרון פלייבק – מופע שישקף על הבמה סיפורי חיים אותנטיים.

לנוכח החשיבות הרבה של המיזם המשותף ושל יום העיון דברי הפתיחה יהיו של כמובן של מנכ"ל בית אברהם, ירון רז, ושל ראש החוג לגרנטולוגיה באוניברסיטת חיפה, פרופ' יובל פלגי. מנחת האירוע היא ד"ר יהודית ראובני, ראש המיזם למחקר ולמידה.

יום העיון המקוון הוא מרכיב נוסף במחויבות של בית אברהם כלפי משפחות הדיירים בו, ובחיבור ההדוק אל הקהילה כולה.

הכנס פתוח להשתתפות הקהל. הנכם מוזמנים לאשר השתתפותכם לדוא"ל:

 Ilanit_p@ba-sfardi.co.il

להצטרפות לכנס לחצו  https://us02web.zoom.us/j/84314948712

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.