המסך עולה בנהריה

התיאטרון הקהילתי העירוני החדש של נהריה החל את פעילותו בעיר כחלק מפעילות המרכז לאמנויות הבמה העירוני שהוקם במסגרת המרכזים הקהילתיים


התיאטרון הקהילתי העירוני החדש של נהריה החל את פעילותו בעיר כחלק מפעילות המרכז לאמנויות הבמה העירוני שהוקם במסגרת המרכזים הקהילתיים. במקביל פועל במועדון גולומב 'מועדון התיאטרון' המיועד לבני נוער ומשלב לימודי משחק, הפקה, כתיבה ובימוי "אנחנו ממשיכים להרחיב את מעגל הפעילות הבלתי פורמאלית ולתחום אומניות הבמה יש מקום מרכזי", ציין ראש העיר, רונן מרלי.

אמנות הבמה כוללת בתוכה תחומים רבים העוסקים בהופעה של האומן בפני הקהל והבולטים בהם הם שירה, תיאטרון ומחול. המרכז לאמנויות הבמה הוקם במרכז הקהילתי באוסישקין בנהריה במטרה לאפשר לילדים, לבני נוער ולמבוגרים ליהנות מלימוד של תחומי אמנויות הבמה באופן מקצועי ומוסדר. למרכז החדש שיטות לימוד ייחודיות שבמרכזן העצמת המושג – כישרון נלמד על פני כישרון מולד.

״הפעילות במרכז החדש כוללת מכלול של שיעורים פרטניים וקבוצתיים, סדנאות מקצועיות, אנסמבלים, הרכבים ולהקות ייצוגיות שיפעלו לאורך כל השנה. כל אחד ואחת מבאי המקום רוכש כלים להמשך דרכו בחיים, בין אם ימשיך בדרך מקצועית באחד מתחומי אמנויות הבמה (או יותר) ובין אם ייצא לחיים מצויד בכישורים חשובים של התמדה, משמעת עצמית ברמה גבוהה והעשרה אמנותית ותרבותית״, ציין מנכ"ל המרכזים הקהילתיים – מתנ"ס נהריה, ליאור הרשמן.

משתתפי הפעילות נחשפים לאפשרויות רבות שאמנות המשחק עוסקת בהן כאשר המטרה היא ליצור קו מותאם לכל אחד בנפרד ולכולם כקבוצה החושפת את הפרט למגוון רחב של קולות אנושיים ומעשירה. ישנו דגש על התהליך ולא רק על התוצאה הסופית, ורוח זו מלווה את כל המורים של תחום התיאטרון בפרט ושל המרכז לאמנויות הבמה בכלל. לצד הפעילות השוטפת של התיאטרון, השיעורים, הסדנאות המקצועיות והחשיפה למיטב התיאטראות בארץ, (למחזות זמר ולהצגות).

״תחום התיאטרון שבמרכז לאמנויות הבמה הוקם במטרה לאפשר לילדים, לנוער ולמבוגרים להתנסות, להתפתח ולהתמקצע בעולם התיאטרון והמשחק. התיאטרון הקהילתי שלנו מתמחה בפיתוח ייחודיות ומעודד כל תלמיד ללכת בדרכו האותנטית,
תוך הקשבה, קבלה ומתן מקום וכלים להתעצם, להתפתח ולהתמקצע״, ציין חנן עבדה מנהל המרכז לאמנויות הבמה במרכזים הקהילתיים בנהריה.

התיאטרון יעלה מדי שנה הפקות מקור בשילוב שאר התחומים הפועלים במרכז לאמנויות הבמה, עד לכדי יצירת מחזמר משותף בו ישולבו שלושת התחומים יחד.

במקביל פועל במועדון גולומב בנהריה מוסד ייחודי בשם 'מועדון התיאטרון' – בית ספר לתיאטרון המשלב לימודי משחק, הפקה, כתיבה ובימוי לצד הדרכה ועשיה חברתית בעיר בדמות תיאטרון רחוב, פסטיבלים, והצגות בגינות.
מועדון התיאטרון הוא מוסד מבית היוצר של תנועת תרבות, תנועה חברתית של אומנים- מחנכים הפועלת בכל הארץ ובין היתר בנהריה. המוסד נוסד על מנת להיות מוקד ליצירה תיאטרלית מקורית והוא פועל בתמיכת עיריית נהריה והמרכזים הקהילתיים – מתנ"ס נהריה.

מועדון התיאטרון פתוח לילדים ובני נוער בכיתות ג'-י"ב, החניכים מתחלקים לקבוצות גילאיות של עד 15 חניכים וחניכות בקבוצה כאשר כל קבוצה מודרכת על ילדי מדריכים מקצועיים מתנועת תרבות. בשנה האחרונה עלו שתי הצגות 'זום אין׳- הצגה העוסקת בעולמם של בני ובנות נוער בתקופת הקורונה ו'האומלל מבנינו'- הפקה היתולית אשר מצליחה לקחת את החיים על כל האומללות שבהם ולתת להם פרשנות קומית ומשמחת. הפקות המקור, נכתבות על ידי צוות המדריכים והחניכים יחד הנהריינים במשותף.

״אני גאה ושמחה להוביל עשייה חשובה בתחום התיאטרון בנהריה״, ציינה טלי סעדה, מנהל מועדון התיאטרון בעיר. ״לתיאטרון יש כוח אדיר בקריאת המציאות שלנו ובעיצוב החיים שלנו כאן יחד. בנהריה, תחום התרבות בכלל ותיאטרון בפרט נמצא בהתפתחות ואני מאמינה שלאומנות יש כוח בלפתח רגישות, ראיה ביקורתית, הזדהות עם האחר ובעיקר פועלת לקירוב לבבות״, הוסיפה סעדה.

״אנחנו ממשיכים להרחיב את מעגל הפעילות הבלתי פורמאלית ולתחום אומניות הבמה יש מקום מרכזי״, ציין ראש העיר רונן מרלי.
״התיאטרון אותו מוביל צוות מקצועי ומיומן במרכזים הקהילתיים שלנו לצד הפעילות המקסימה בשיתוף תנועת תרבות במועדון גולומב מאפשר פעילות מגוונת לצעירים ומבוגרים כאן בעיר נהריה", הוסיף מרלי.

צילומים: מרכזים קהילתיים-מתנ״ס נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.