גולדה מאיר מקופחת לעומת ראשי ממשלות אחרים

צילום דוברות נוף הגליל

שאול רחבי, נכדה של גולדה מאיר רואה בהחלטת עיריית נוף הגליל, להנציח את סבתו בשמה החדש של שכונת הר יונה, צעד חשוב בדרך לתיקון עוול היסטורי :" גולדה מאיר מקופחת לעומת ראשי ממשלות אחרים כמו בן גוריון, רבין, בגין ושמיר שזכו לחוקי הנצחה מיוחדים על שמם ותקציבים של עשרות מיליוני שקלים בשנה"

במסגרת תכנית התחדשות העיר, לקראת בניית  שכונות חדשות במורדות הר יונה, החליטה עיריית נוף הגליל לעשות סדר גם בשמה של השכונה אשר מעדויות התושבים הוותיקים נקראה בעת הקמתה על שם גולדה מאיר אך השם לא הוטמע מעולם והר יונה נשאר שמה של השכונה. עם השנים נלוו האותיות א' וב' לצורך בידול בין השכונות אולם הדבר יצר בלבול ככל שהשכונה התרחבה והוקמה בתוכה השכונה החרדית הר יונה ג'. וועדת השמות של מועצת העיר החליטה  להשאיר את הר יונה ג' בשמה ולהעניק לשתי השכונות האחרות, הר יונה א' וב' שם חדש. השם שנבחר הוא רמת גולדה מאיר, ראש ממשלת ישראל השנים 1969- 1974. יו"ר הוועדה עירית שחר המשמשת גם כפעילה למען שוויון מגדרי ועומדת בראש מועצת הנשים העירונית הסבירה :" גולדה הייתה האישה היחידה שכיהנה ראש ממשלה בישראל והשלישית בעולם. דמותה מהווה השראה ליכולתן של נשים לנפץ את תקרת הזכוכית ולהגיע לתפקידים הרמים ביותר עד לניהול המדינה"

אבל לא רק ההיבט המגדרי עמד לזכותה של גולדה. בהחלטה להנציח את שמה הוצג פועלה בתחום החברתי בהיותה שרת העבודה ומקימת המוסד לביטוח לאומי וכן תרומתה לפתיחת שערי ברית המועצות  לעליית היהודים לארץ בשנות ה 70 בשנים שבהן לישראל לא היו יחסים דיפלומטיים עם ברית המועצות. "למעלה ממחצית מתושבי נוף הגליל הם עולים וותיקים מברית המועצות לשעבר, חלקם הגדול מתגורר בשכונת רמת גולדה החדשה" נמסר מהעירייה.

 ראש העיר רונן פלוט ציין כי במוסדות העיר ובשכונות מונצחים  אישים בולטים בהיסטוריה של מדינת ישראל כמו בן גוריון, משה שרת, יגאל אלון, זאב ז'בוטינסקי, רבין שרון ושמעון פרס. "חסרונה של גולדה מאיר בולט, לא רק בגלל היותה אישה אלא בגלל שהייתה פעילה למען העיר בשנותיה הראשונות וביקרה בה לעיתים תכופות . אילו הייתה בחיים, גולדה  הייתה שמחה לראות את הבנייה ותנופת הפיתוח האדירה שמתחוללת בנוף הגליל"

גם שאול רחבי נכדה של גולדה שמח על ההנצחה  ואמר בתגובה :" סבתא ראויה להיות מונצחת ולהיזכר כמי שתרמה לא מעט לתקומתה של המדינה ולבנייתה בעשורים הראשונים מבחינה כלכלית, ביטחונית וחברתית. אני מקווה שהשכונה החדשה תעצים את חוויית הקהילה והסביבה" אמר הנכד רחבי והוסיף כי בהנצחה יש היבט נוסף בעצם תיקון העוול שנגרם בהנצחת סבתו לעומת ראשי ממשלה אחרים :" לצערי בהנצחה של ראשי ממשלות בישראל יש מדיניות של איפה ואיפה. יש את אותם מיוחסים שהכנסת חוקקה חוקי הנצחה מיוחדים על שמם כמו  שזר, בן צבי, רבין, בגין ואפילו גנדי שמקבלים הקצבה מהממשלה לעמותות ההנצחה לעומת גולדה שנשארה מאחור. "

הנכד רחבי סבור כי אין מדובר בכוונת זדון אלא כוחות פוליטיים ברי השפעה לעומת גולדה שלא הייתה טובה ביחסי ציבור, לא בחייה וגם לא במותה. "צריך להיות חוק הנצחה שווה לכול ראשי הממשלות בישראל , התיקון צריך להיעשות והוא נועד לא רק לסבתא . הממשלה יכולה ללמוד מעיריית נוף הגליל  ולתקן את העיוות, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.